  • Data: 2008-01-12 23:57:59
    Temat: Re: Polecenie wyjazdu służbowego właściciela
    Od: Grys <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A podstawę prawną znasz? :)
    > To jest "łańcuszek" (na końcu jest rozporządzenie, dotyczące
    > *pracowników* i to żeby było śmieszniej - sfery budżetowej).
    A chociażby Par 14, punkt 2

    > A czy jakikolwiek przepis zabrania uznania za koszt wydatków
    > w dowolnej chwili, byle później od ich poniesienia i we właściwym
    > roku podatkowym, oczywiście nie liczący tych wydatków dla których
    > przepisy szczególne ustalają odrębne regulacje?
    >
    > Ja bym rozliczył.

    > ...tego, że odliczenie VAT nie przysługuje jesteś świadom...

    Jestem świadom... Do KPiR wrzucam kwoty brutto ale na podstawie faktur
    VAT i to miałem na mysli.

    > Osobiście robię "różnie".
    > Najczęściej (90%++ przypadków) wystawiam właśnie DW pod nazwą
    > "rozliczenie wyjazdu".
    > Ale bywało, że miałem wydatki w postaci:
    > - biletu wieloprzejazdowego PKP Intecity (cena 5 biletów, 6 przejazdów)
    > - hotel, za który faktura "przyszła" później (a może tylko zapomniałem
    > wpisać, już nie pamiętam)
    > ...i wpisywałem takie przypadki "luzem" do KPiR (jak później niż
    > konkretna delegacja, to dopisywałem np. "hotel do wyjazdu wg
    > DV xx/yy".

    Ano właśnie... Jeszcze kwestia jedna... Nie będę miał żadnych
    potwierdzeń pobytu u klienta ani faktur sprzedaży (ale chyba nie
    trzeba?). bo i też osiągam dochody z tytułu umowy o współpracę z inną
    firmą gdzie między innymi mam wpisany punkt o refakturowaniu
    wszystkich kosztów.

    > Tu jest trudniej.
    > Formalnie nie ma przepisu, pozwalającego wystawiać "DW dla VAT".
    > ALE...
    > (ostrzegam: nie jestem doradcą, nie miałem kontroli VAT, kontrola
    > dochodowego nie miała zastrzeżeń).

    Niby nie... ale ciekawy pełnie byłby wzrok kontrolującej...

    > No to jak mogę, to "ewidencje cząstkowe" mam bezpośrednio na druku
    > rozliczenia wyjazdu. W postaci odrębnej kolumny na VAT podlegający
    > odliczeniu :>

    > A rozporządzenie o prowadzeniu KPiR przeczytał??
    > Par. 12 jak pamiętam :) (piszę "z głowy czyli z niczego", ale to
    > powinno być w owej okolicy).

    Czytał... Co powinien zawierać to wiem... Natomiast pytanie moje
    dotyczyło zawartości na poleceniu wyjazdu służbowego. Do określenia
    diety konieczne są godziny wyjazdu i powrotu, ale czy konieczne jest
    już określenie np celu wyjazdu?

    > W moim mam kiks, który powinienem poprawić od dwu lat (nie widać
    > dokładnie jakbym chciał co jest sumowane), więc nie będę
    > rozpowszechniał :O
    >
    > pzdr, Gotfryd

    To może ktoś inny się zechce podzielić bez "kiks"-u ;)