  • Data: 2005-02-16 08:54:36
    Temat: Podatki od darowizn
    Od: "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Zastanawiam sie nad kupnem mieszkania, ktore ma byc finansowane z
    polaczonych srodkow pienieznych mojej rodziny i rodziny mojej dziewczyny.
    Zastanawiamy sie, jak zrobic to, aby nie zaplacic podatku od darowizny.
    Zdazylem sie zorientowac, ze darowizna mieszkania do 110m2, na rzecz
    dziecka, jest zwolniona od podatku. Natomiast nie moge znalezc nic na temat
    zwolnienia z podatku darowizny pienieznej. Cos obilo mi sie o uczy, ze jest
    jakas kwota, do ktorej taka darowizna na rzecz dziecka jest nieopodatkowana.
    Moze ktos zna konkretne kwoty, albo poda jakis link, gdzie mozna o tym
    poczytac?

    Jeszcze jedno, czy mozliwa jest taka sytuacja, kiedy moja dziewczyna dostaje
    darowizne pieniezna od rodzicow, nastepnie wspolfinansuje mieszkanie z moimi
    rodzicami (staje sie wlascicielka X% mieszkania) a nastepnie moi rodzice
    przepisuja na mnie swoja czesc?Czy ta czesc darowana bedzie zwolniona od
    podatku?

    Jarek