  • Data: 2004-02-01 09:52:15
    Temat: Podatek - problem
    Od: "Piotr" <p...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    w zeszłym roku pracowałem w firmie na umowę o dzieło. Wykonywałem dla tej
    firmy projekt i zgodnie z prawem jeżeli pozbywam się praw autorskich na
    rzecz pracodawcy, to mogę zwiększyć swoje koszty do 50% (nie 20% jak w
    przypadku zlecenia). Z firmą uzgodniłem stawkę godzinową netto (spodziewałem
    się że firma będzie odprowadzać ok 20% podatku do US). Jednak dość duże było
    moje zdziwienie, gdy okazało się, że ta firma z mojego dochodu netto tak
    obliczyła dochód brutto, aby odprowadzić do US 10% podatku (koszty 50%).
    Przykładowo:
    kwota netto: 961,2
    kwota brutto: 1068
    koszt uzyskania: 534
    zaliczka na podatek: 106,8

    Mam następujące pytanie jest takie, czy ta firma miała prawo tak robić ?
    Oczywiście w tym wypadku nie mogę liczyć na zwrot podatku. Słyszałem, że ten
    przepis (koszt 50%) ma być zniesiony. Czy to prawda ? Zauważyłem, że firma
    ta stosuje takie praktyki wobec większości pracowników ? Czy to jest legalne
    ? Z dwojga złego, wolałbym, aby te 10% mojego dochodu weszło do budżetu a
    nie zostało w tej firmie :]

    Pozdrawiam !