  • Data: 2009-11-16 12:27:08
    Temat: Podatek od spadku, a sprzedaż mieszkania
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Dostałem w spadku mieszkanie jako spadkobierca testamentowy w drugiej
    grupie (wnuk siostry spadkodawcy). Zgodnie z przepisami przysługuje mi
    zwolnienie z podatku jeśli będę tam mieszkać przez pięć lat. Gdybym
    jednak sprzedał to mieszkanie przed upływem pięciu lat, to muszę
    zapłacić, ale tu jest zastrzeżenie, że mogę uniknąć podatku, jeśli w
    ciągu sześciu miesięcy nabędę inne mieszkanie. Informacje zaczerpnąłem z
    artykułu: http://gazetadom.pl/prawo/1,65546,3649460.html więc mam
    nadzieję, że się nie pomyliłem. I teraz pytanie: jakie muszą być
    *realne* powody takiej zamiany (sprzedaż i kupno nowego) mieszkania,
    żeby US się nie przyczepił? Dowolne np. po prostu chcę większe
    mieszkanie, czy są jakieś obwarowania? I czy całą kwotę uzyskaną za
    sprzedaż muszę przeznaczyć na nowe, czy też mogę część przeznaczyć na
    wkład w jeszcze jedno?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846