  • 1. Data: 2007-04-09 12:28:01
    Temat: Podatek od pieniedzy zarobionych w UK. Czy mozna sie obronic?
    Od: "Wookee" <w...@u...wp.pl>

    Witam!
    Jestem od 2005 roku w UK. Za 2005 rozliczylem sie z polskim skarbowym wedle
    tych zlodziejskich polskich przepisow. Przychodzi czas na zlozenie PITu za
    2006 rok. Moja zona jest w Polce i tam jeszcze pracuje Mamy rowniez dwojke
    dzieci. Ja natomiast nie zarobilem w Polsce w 2006 ani 1 grosza. Wiadomo o
    tym calym zawirowaniu z podwojnym opodatkowaniem - ale czytajac na WP -
    zgodnie z przepisami podatkowymi rozliczas sie tam gdzie mieszkasz a Twoje
    miejsce zamieszkania wynika z czasu przebywania w danym miejscu. Tak wiec w
    2006 roku bylem w UK tylko okolo 60 dni. Przepisy mowia, ze nie musisz sie
    rozliczac w PL z pieniedzy zarobionych w UK jesli: przeniosles swoje
    interesy zyciowe do UK lub (i tu wlasnie jest "lub" a nie "i"!!) przebywasz
    w UK dluzej niz 183 dni w roku. Jednakze wiadomo z praktyki, ze decyzje
    podejmuje urzednik. Jak w tym przypadku postapic - czy moze byc tak, ze np.
    urzednik w Krakowie odpusci, a w Koszalinie nie? Czy mozna sie powolac na
    ten przepis i jak w jego mysl byscie postapili na moim miejscu? Niestety nie
    mam linku do konkretnego przepisu ale jest to chyba w umowie miedzy PL a UK
    o podwojnym opodatkowaniu.
    Dzieki za wszelka pomoc.

    Best Regards
    Lukasz Bartczak

    Contact:
    tel. +44 141 4160416
    mobile +44 77 3787 3484
    w...@w...pl
    w...@o...pl

  • 2. Data: 2007-04-09 19:17:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Wookee" <w...@u...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Jestem od 2005 roku w UK. Za 2005 rozliczylem sie z polskim skarbowym
    > wedle tych zlodziejskich polskich przepisow.

    A zwracałeś państwu polskiemu koszty Twojego wykształcenia?
    Nie będziesz oczekiwał od niego darmowego leczenia i emerytury?

    Jak tak sie stanie to będziesz mógł tak te przepisy nazywać.

  • 3. Data: 2007-04-09 23:03:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > A zwracałeś państwu polskiemu koszty Twojego wykształcenia?

    A moze sam placil sobie czesne?

    > Nie będziesz oczekiwał od niego darmowego leczenia i emerytury?

    Pewnie, ze bedzie oczekiwal. Ja tez oczekuje - al ena szczescie jestem
    zdrowy na razie. Strach pomyslec co bedzie, gdy sie to zmieni. A leczyles
    sie moze ostatnio na cos powazniejszego w panstwowej sluzbie zdrowia?
    Zadowolony jestes z uslug?
    Co do emerytur, to wiadomo, ze ZUS jest bankrutem. Kombinuja tylko, jak
    przejac kase z II a nawet z III filaru i pewnie to zrobia - wtedy o
    emeryturze w tym kraju juz bedzie mozna zapomniec :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-04-09 23:15:42
    Od: "Wookee" <w...@u...wp.pl>

    > A zwracałeś państwu polskiemu koszty Twojego wykształcenia?
    > Nie będziesz oczekiwał od niego darmowego leczenia i emerytury?

    Sam placilem za swoje wyksztalcenie juz od szkoly sredniej i niczego nie
    oczekuje od swojej ojczyzny. Byc moze kiedys zmieni sie sytuacja w Polsce i
    moje myslenie na ten temat. Na ta chwile nie wracam i sie tym nie przejmuje.
    Nie jestem az takim patriota jak Ty pewnie, no ale moze chce w zyciu
    osiagnac inne - dla mnie i mojej rodziny, wazniejsze cele.

    > Jak tak sie stanie to będziesz mógł tak te przepisy nazywać.

    A przepisy moge sobie nazywac jak mi sie podoba i nic na to nie poradzisz...

    --
    Best Regards
    Lukasz Bartczak

    Contact: