  • Data: 2005-11-06 15:10:19
    Temat: Podateek od mieszkania w spadku
    Od: Łukasz B. <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W spadku po moim dziadku, na mocy testamentu, dostałem połowę
    mieszkania. Oprócz mnie byli jeszcze inni spadkobiercy, mój udział w
    spadku został przez sąd w postanowieniu o nabyciu praw do spadku
    oceniony na 40%.
    Wg. ustawy jeśli dostaje się w spadku mieszkanie jest się zwolnionym
    od podatku, w związku z tym moim zdaniem nie powinienem nic płacić
    (spełniam warunki okreslone w ustawie).
    Jednak US twierdzi inaczej, że nie dziedziczę mieszkania tylko 40%
    całości masy spadkowej a sądowy dział spadku (który nastąpił po
    postanowieniu o nabyciu praw do spadku) jest czynnością która ich nie
    interesuje.
    Czy rzeczywiście muszę zapłacić podatek de facto za innych
    spadkobierców ?

    Pozdrawiam,
    Lukasz