eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego świata - jak dokumentować? › Pobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego świata - jak dokumentować?
    From: "Boa" <R...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego
    świata - jak dokumentować?
    Date: Mon, 12 Nov 2007 10:34:29 +0100

    Witam,

    Otwieram międzynarodowy portal internetowy, w którym będę pobierał opłaty za
    dostęp do części treści. Płatność będzie głównie przez paypal i Moneybookers
    (+przelew bankowy dla użytkowników z Polski).
    Z księgowości jestem beton (jeszcze). Czy może mi któs opisać, w jaki sposób
    zgodnie z prawem dokumentować takie przychody?

    Użytkownicy nie będą musieli podawać swoich pełnych danych osobowych (gdybym
    kazał im to robić, to połowa by uciekła).
    Z pewnych względów, konta moneybookers i paypal to moje konta prywatne, z
    których będę przelewał otrzymane pieniądze na konto firmowe (tzn. nie mam
    możliwości utworzenia kont paypal/mb bezpośrednio na firmę).

    Czyli w praktyce bedzie wyglądać to tak: użytkownik z dowolnego kraju na
    świecie robi przelew (kilka euro na miesiąc) na moje konto paypal/mb, ja z
    paypal/mb robię przelew na swoje konto prywatne i z niego przelewam na konto
    firmowe.

    Jak to udokumentować? Z tego co sam się dowiedziałem, jeżeli nie chcę
    wyciągać od użytkowników pełnych danych osobowych, to jedyną możliwością
    dokumentowania tego typu wpływów jest kupno kasy fiskalnej i wystawiania do
    każdego przychodu paragonu. Prawda li to?

    Z góry wielkie dzięki za pomoc i porady.

    Pozdrr.,
    Boa.