eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego świata - jak dokumentować? › Re: Pobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego świata - jak dokumentować?
  • Data: 2007-11-12 21:46:36
    Temat: Re: Pobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego świata - jak dokumentować?
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    nie mam

    > Dla jasności: nie odnoszę się do reszty.
    > Do tego co napisałeś wyżej sprawa jest prosta: owe konta, ktore nazywasz
    > "prywatymi" jak najbardziej będą "firmowe", czy jak chce ustawa:
    > "związane z prowadzeniem DG".

    Zastanawiam się nad jedną sprawą:
    co przeszkadza traktować otrzymanie wpłaty na konto paypal bądź
    moneybookers, jako moment otrzymania płatności od klienta i zakończenia
    "firmowości" tej wpłaty już w tym momencie? Wiem, że taki "pieniądz
    elektroniczny", w naszym prawie chyba nie jest zdefiniowany, ale:
    przychodzi kasa na paypal, po czym można ją tam zostawić, by za godzinę,
    miesiąc, rok wysłać ją stamtąd jako zapłatę za kupiony towar do celów
    dg, zakup poza DG, albo przelać na konto "prywatne" lub zasilić
    "firmowe", jeśli zajdzie taka potrzeba.
    To, że przyszły tam pieniądze za transakcje "firmowe" nie powinno banku
    obchodzić, bo od chwili przyjścia są już "prywatne", więc mogę na
    "prywatne" konto przelać :)

    > Na deser: nie wiem z czego ma wynikać niemożliwość wykorzystania
    > konta "dla DG" do paypala, no ale nie znam się to nie wiem :)

    Ja też nie wiem, bo na pp i mb można bez problemu założyć sobie konto
    "ptywatne" na imie i nazwisko oraz "firmowe" czyli w przypadku DG "coś
    tam imię nazwisko" (lepiej żeby brzmiało dokładnie tak samo jak w nazwie
    rachunku bankowego, na który będą szły potem przelewy).

    Andrzej
    www.album.radom.pl