  • 1. Data: 2003-12-07 13:25:07
    Temat: Platnik... juz nie moge...
    Od: "< tomek >" <n...@c...spamu>

    Hi!

    Dziś już opadłem z sił obsługując ten program...
    Mam przygotowane dwa dokumenty: RSA i RCA, chcę
    z nich zrobić zestaw rozliczeniowy DRA.
    No i...:

    ========================
    Zasilenie.dll
    Nie udało się pobrać liczby ubezpieczonych na raportach dla
    dokumentu ZUSDRA. Prawdopodobny problem: Nieodpowiedni typ
    danych w wyrażeniu kryterium
    ========================

    O co chodzi?? Jak ja mam ten raport przygotować
    skoro zwyczajnie nie mogę go zrobić??
    Co miesiąc się udawało, a teraz tym dalej - tym gorzej.
    Coś czuję że przy następnej wysyłce Płatnik się
    na mnie wypnie i w ogóle się nie uruchomi...

    RSA i RCA są zweryfikowane i nie zawierają błędów.

    Co miesiąc natrafiam na coraz to inne problemy z
    tym "programem" - to jest uszczęśliwianie ludzi na siłę.
    Innych alternatywnych sposobów rozliczeń z ZUSem nie
    ma i musimy cierpieć za buble jakie wypuszcza prokom...

    PS. Ten sam błąd występuje również na innych komputerach
    z zainstalowanym Płatnikiem.

    --
    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-12-07 14:35:36
    Temat: Re: Platnik... juz nie moge...
    Od: "Pytający" <l...@a...pl>

    jesli jeszcze jej nie ma to moze poprawka ze strony zusu pomorze ?
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-12-07 16:08:36
    Od: "< tomek >" <n...@c...spamu>

    "Pytający" <l...@a...pl> wrote:

    > jesli jeszcze jej nie ma to moze poprawka ze strony zusu pomorze ?

    Niestety efekt jest taki sam zarówno z poprawką jak i bez niej.

    --
    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-12-07 17:23:29
    Od: Grzegorz <p...@g...pl>

> [...]
    > Nie udało się pobrać liczby ubezpieczonych na raportach dla
    > dokumentu ZUSDRA. Prawdopodobny problem: Nieodpowiedni typ

    Nie znam się na płatniku, ale odpowiem Ci jako programista. Ten błąd w
    Accessie (a tej bazy używa płatnik) może być spowodowany m.in. przez
    ustawienia lokalne. Czuły jest zwłaszcza na separator dziesiętny. Wejdź
    w Panel sterowania/ustawienia lokalne. Pewnie masz ustawiony "Polski" i
    przecinek ',' jako symbol dziesiętny. Zmień na kropkę '.' i spróbuj
    jeszcze raz. Strzelam w ciemno bo nie mam płatnika, żeby sprawdzić :).

    Grzegorz

  • 5. Data: 2003-12-07 17:43:49
    Od: "< tomek >" <n...@c...spamu>

    Grzegorz <p...@g...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > masz ustawiony "Polski" i przecinek ',' jako symbol dziesiętny.
    > Zmień na kropkę '.' i spróbuj jeszcze raz. Strzelam w ciemno bo

    Niestety, to nie daje pozytywnego rezultatu.
    Coś mi się zdaje że trzeba będzie przejść jeszcze raz
    ciężką ścieżkę przygotowania RCA i RSA.
    Ale czemu w tych raportach z osobna płatnik nie
    znajduje błędów...? Jutro zadzwonię na infolinię, ciekawi
    mnie jakie zaproponują rozwiązanie problemu.

    --
    Pozdr.

  • 6. Data: 2003-12-07 20:27:01
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

> [...]
    > znajduje błędów...? Jutro zadzwonię na infolinię, ciekawi
    > mnie jakie zaproponują rozwiązanie problemu.
    Spróbuj zrobić porządkowanie danych (w ustawieniach bazy takie coś jest).
    Jak to nie pomoże to zamiast klepać od nowa Zapisz sobie to co masz do pliku
    i wczytaj jeszcze raz.
    Nie wiem czy to pomoże ale to szybsze niż klepanie od nowa.
    Przy pracy z Płatnikem musisz mieć wiele cierpliwości :-)
    No ale podobno wersja 6 nadchodzi

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2003-12-07 20:46:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, < tomek > wrote:

> [...]
    >+
    >+ Niestety efekt jest taki sam zarówno z poprawką jak i bez niej.

    ...a z ciekawości: cały stan "wejściowy" odtworzyłeś z "przed
    wgraniem poprawki" ? To że dane się nie wczytują nie znaczy
    że program czegoś sobie w "swoich" danych nie zmienia
    (i "na zawsze" blokuje).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, ale z płatnikiem nie walczy)

  • 8. Data: 2003-12-08 07:58:20
    Od: tomek <t...@n...ma>

    "PawelJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> wrote in

    [...]
    > Sprobuj zrobic porzadkowanie danych (w ustawieniach bazy takie
    > cos jest).

    Chodzi o optymalizacje? Niestety to nie to...
    Tzn. to nie pomaga.

    > Jak to nie pomoze to zamiast klepac od nowa Zapisz
    > sobie to co masz do pliku i wczytaj jeszcze raz.

    Jak zapisać do pliku? Moge zrobic tylko kopie
    tego co mam - nie ma czegos takiego jak zapisz jako...
    czy zapisz do..., zapisz w formacie... itp.

    > Nie wiem czy to pomoze ale to szybsze niz klepanie
    > od nowa.

    No niestety.. zostaje klepanie. okolo 400 osob :)

    > Przy pracy z Platnikem musisz mieć wiele cierpliwosci :-)

    Oj wiem, wiem... a jak sie komp zawiesi to juz jazda na
    calego... baza w uzyciu i finito - nic sie nie zrobi.
    pomaga zamykanie i otwieranie programu naprzemiennie
    z probami optymalizacji bazy :D za ktoryms razem zaskakuje.

    > No ale podobno wersja 6 nadchodzi

    Dzwonilem dzis na infolinie - wiedza o tym bledzie
    i ma to zalatwic kolejna poprawka w styczniu.
    Ale do tego czasu to juz bedzie slynny Platnik II
    i wtedy sie dopiero zacznie.. :>

    Pozdr. i dzieki wszystkim za moralne wsparcie :)

  • 9. Data: 2003-12-08 08:03:37
    Od: tomek <t...@n...ma>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote in
    ezjan.zabrze.pl:

    > ...a z ciekawosci: caly stan "wejsciowy" odtworzyles z "przed
    > wgraniem poprawki" ?

    Mam kilka kompow z Platnikiem - czesc ma "zainfekowana"
    poprawke, czesc nie. Przenosilem tylko plik z baza.

    Jak juz wyzej pisalem to znany dla Prokomu blad i
    "usilnie nad nim pracuja"...

    Pozdr.

  • 10. Data: 2003-12-08 11:15:30
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "< tomek >" <n...@c...spamu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Coś czuję że przy następnej wysyłce Płatnik się
    > na mnie wypnie i w ogóle się nie uruchomi...
    >
    > RSA i RCA są zweryfikowane i nie zawierają błędów.

    U mnie jest to samo.
    Jednak kwoty składek w deklaracji są wyliczone prawidłowo, nie ma tylko
    wyliczonej liczby ubezpieczonych.

    Chyba tylko diabli wiedzą, co to ta "liczba ubezpieczonych" :( i o jakie
    ubezpieczenie chodzi ? Nie znalazłem dotąd ścisłej definicji tego określenia dla
    deklaracji DRA.
    Widać, że zakodowanie algorytmu jej wyliczenia przerasta też możliwości prokomu.

    Na raportach mam:
    - pracowników z wynagrodzeniem "zero" ( zaczęli pracować, ale wynagrodzenie
    dostali dopiero w nastepnym miesiącu; do 10-go)
    - zleceniowców zgłoszonych, ale też bez wynagrodzenia,
    - osoby na wychowaczym płaconym przez ZUS ale pobierające rodzinne,
    - osoby, otrzymujące wynagrodzenie po rozwiązaniu umowy ( kod 30xxxx ),
    - ...
    - i "normalni" też są :)
    Liczbę ustalam "ręcznie" :(

    [ ]