  • 1. Data: 2003-12-07 14:08:36
    Temat: zlecenie/zus
    Od: "kamila " <k...@g...pl>

    witam,
    chciałabym prosić o radę w nastepującej sytuacji:
    mam działalmość gospodarczą, ale z różnych względów przychód mój wynosi 300
    zł miesięcznie, a zus trzeba płacić, więc ta działalmość nie ma
    najmniejszego sensu.
    Co zrobić? Nie chciałabym rezygnować z pracy (zależy mi na kontakcie z tymi,
    którym obecnie wystawiam rachunki), ale nie chcę co miesiąc dokładać.
    Zlikwidować DG i zawierać umowy zlecenia (z których 3/4 pójdą na zus i us)?
    Może ktoś ma jakiś pomysł?

    i drugie pytanie: czy w przypadku zawarcia 2 umów zlecenia, powiedzmy na
    200 i 400 zł, ZUS płaci się od jednej (oprócz zdrowotnego, które zawsze od
    wszystkiego)?
    z góry dzięki
    kamila