  • Data: 2008-07-08 10:14:39
    Temat: Paypal - zgłoszenie w US i NBP
    Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich,

    Ponieważ zdarza mi się sporadycznie wykorzystywać konto w Paypal do
    dokonywania zakupów związanych z DG postanowiłem je zgłosić w NBP i US. O
    ile z NBP wydaje się, że nie będzie problemów - z rozmowy telefonicznej z
    pracownikiem NBP wynika, że wypełnia się tylko odpowiedni formularz URA
    (podaje się tylko nazwę instytucji finansowej i osoby korzystającej) a
    następnie co kwartał składa deklarację RACH (informacja o obrotach na
    rachunku). Gorzej wygląda sprawa z Urzędem Skarbowym. W formularzu
    aktualizacyjnym należy podać nazwę banku (nie ma problemu), numer rachunku
    (gorzej, ale chyba wystarczy podać login do Paypal) oraz przedstawić umowę z
    bankiem o prowadzenie rachunku (i tu się zaczynają schody). Z Paypala nie
    otrzymam żadnej papierowej umowy o prowadzenie rachunku (zakładając konto
    akceptuje się poprzez kliknięcie ogólną umowę dla wszystkich użytkowników)
    zawierającej moje dane.

    Czy ktoś z was próbował dokonać takiego zgłoszenia i może nieco przybliżyć
    temat?

    Pozdrawiam
    Karelin