  • Data: 2007-05-02 10:20:33
    Temat: PayPal a urząd skarbowy
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przejrzałem z grubsza zaszłości grupy, ale nie znalazłem odpowiedzi na
    pytanie, a przynajmniej nie w tym konkretnie przypadku.

    Problem dotyczy osób sprzedających prywatnie jakieś produkty czy usługi w
    Internecie i otrzymujących wpłaty na konto w PayPal. Może to być konkretny,
    materialny przedmiot na aukcji czy choćby niematerialny ebook.

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów orientuje się, jak się zapatruje na to
    nasz fiskus? Zapewne urząd skarbowy nie ma pojęcia, kto ma konto w PayPal i
    jakie ciężkie miliony się na nim znajdują, ale w chwili przelania zawartości
    konta w PayPalu na konto bankowe w kraju może się pojawić problem
    podzielenia się dochodem z ojczyzną. Czemu nie, chętnie się podzielę, jak
    będę miał z czego.

    Sprawa dotyczy zapewne niezliczonych tysięcy prywatnych osób, a odnoszę
    wrażenie, że nasz system prawny raczej nie nadąża za realiami
    komputerowo-internetowymi. Byłoby dobrze, gdyby sprawa była systemowo
    rozwiązana, i to nie w sposób represyjny (z traktowaniem delikwenta z góry
    jak złodzieja), lecz korzystny dla wszystkich zainteresowanych.

    Z góry dziękuję za oświecenie.
    PW