  • Data: 2007-05-02 12:51:16
    Temat: Re: PayPal a urząd skarbowy
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel Wimmer napisał(a):
    > Czyli, jak rozumiem, należałoby wydrukować sobie z konta w polskim banku
    > wszelkie przelewy na to konto z PayPala, a te wpływy uwzględnić w
    > deklaracji podatkowej, prawda?

    Trochę nie tak - udokumentowanie, owszem, zawsze może się przydać.
    Jakieś wydruki z PayPal, mówiące ile, kiedy i od kogo przyszło, też.
    Zwłaszcza, że jak już pisałem, dzień otrzymania środków na konto PayPal
    uznałbym za postawienie ich do dyspozycji, a to jest ważne przy pewnych
    rodzajach przychodu. Czy uwzględniać w deklaracji, powtórzę, zależy od
    tego _za_co_ te pieniądze i to należałoby odpowiednio udokumentować.
    Jeśli ktoś na allegro czy ebayu sprzeda kilka własnych rzeczy, używanych
    dłużej niż pół roku, wtedy otrzymał pieniądze i na tym koniec. Nie
    ważne czy PayPal, gotówką do ręki czy na konto bankowe. Jak używał
    krócej, powinien wyliczyć i zapłacić podatek dochodowy, w szczegóły tego
    przypadku nigdy nie wnikałem, niedawno coś było na grupie :)
    > Cały czas podkreślam tutaj, że chodzi o działania osoby prywatnej,
    > szarego żuczka kombinującego sobie w Internecie, a nie firmy.
    No i tu może być problem, bo takie kombinowanie, polegające na sprzedaży
    tego i owego może zacząć spełniać znamiona działalności gospodarczej, a
    wtedy wypada ją zarejestrować i rozliczać wszystko zgodnie z regułami. I
    znów sposób płatności to sprawa wtórna.
    Coraz więcej osób ma dochody z Google Adsense, wiele sprzedaje zdjęcia
    za pośrednictwem serwisów stockowych, niektórzy tworzą jakieś programy
    czy strony dla zagranicznych firm. We wszystkich tych przypadkach należy
    odpowiednio rozliczyć się z dochodów. Raz może być to wynajem
    powierzchni reklamowej, innym razem umowa o dzieło czy jeszcze coś
    innego. Może się okazać np. że po otrzymaniu pieniędzy w miesiącu n,
    należy do dnia 20 miesiąca n+1 wpłacić stosowną zaliczkę, a potem w
    zeznaniu rocznym wszystko dokładnie rozliczyć.

    > Ciekaw jestem, jakie instrukcje w tej kwestii mają urzędy skarbowe...

    To już ich tajemnica, pewnie na razie żadnych, ale skoro dostrzegły
    allegro, z czasem zainteresują się różnymi "egzotycznymi" sposobami na
    transfer kasy :)

    > P.S. Pozdrawiam firmę AJT i jej słynny słownik, o którym niejednokrotnie
    > pisywałem :-)

    :))
    Słownik ostatnio podupadł, więc chyba już nie będzie o czym pisać :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl