  • Data: 2007-05-02 13:51:47
    Temat: Re: PayPal a urząd skarbowy
    Od: "BP" <a...@f...it> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Prowadzę działąlność gospodarczą, pieniądze otrzymuję przez PAY PAL. Moja
    procedura - po dość długim zastanowieniu jest taka:

    1. Wystawiam "fakturę nie podlega VAT" za usługi wykonane za granicą.
    Fakturę tę rozliczam zgodnie z nowym porządkiem prawnym od 2007, tj. dochód
    wg wczorajszego kursu NBP. VATu nie ma, bo działalność ta nie podlega VAT w
    ogóle.
    2. Momentem zapłaty jest zaksięgowanie srodków na moim koncie PayPal. Jest
    to toższame z otrzymaniem gotówki - a PayPal jest przecież emitentem
    pieniądza elektronicznego. Tak więc uznanie konta PayPal jest równoznaczne z
    otrzymaniem przeze mnie gotówki (mam ją "w garści" w formie elektronicznej).
    Polecam poczytanie sobie czym jest Pay Pal i jakiego rodzaju zezwolenie na
    działalność finansową posiada. <BTW moment zapłaty jest w przypadku mojej
    działalności nieistotny>
    3. Przy wpływie pieniędzy na konto PayPal pobiera prowizję. Jako, że jest to
    firma zagranizcna świadcząca na moją rzecz usługę, mam obowiązek
    udokumentowac tę usługę fakturą wewnętrzną, jak przy imporcie usług. Do
    kosztów wg. kursu NBP wczorajszego, dla VAT wg. kursu NPB z dnia
    dzisiejszego. Akurat w moim przypadku przepis ten jest bezsensowny, bo nie
    mam struktury [cała sprzedaż opodatkowana lun niedotyczy], ale niestety
    obowiązek jest obowiązkiem, za co dziękuję Najjaśniejszej tworzącej
    durnowate przepisy.

    I tak wg. mnie należy księgować sprawę PAYPAL - traktując PAYPAL jako usługę
    świadczoną nam przez firmę brytyjsjką, którą zgodnie z ustawą o VAT mamy
    rozliczyć u nas w Kraju.

    --
    Bart Prokop * http://bart.prokop.name/