  • Data: 2007-05-02 12:07:03
    Temat: Re: PayPal a urząd skarbowy
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    news:f19ro7$n2u$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Opodatkowaniu podlegają konkretne czynności, a nie sam fakt otrzymania
    > pieniędzy. Istotne jest to, z jakiego tytułu przyszły. Forma zapłaty, w
    > pewnych sytuacjach, może co najwyżej określać moment powstania obowiązku
    > podatkowego. Jeśli jest on zdefiniowany, jako postawienie środów do
    > dyspozycji, to w przypadku PayPal uznałbym, że takim momentem jest wpływ
    > na konto, bo od tego czasu można już pieniędzmi rozporządzać.
    > Czyli, moim zdaniem, nie ważny sposób otrzymania pieniędzy, ważne za co :)

    Czyli, jak rozumiem, należałoby wydrukować sobie z konta w polskim banku
    wszelkie przelewy na to konto z PayPala, a te wpływy uwzględnić w deklaracji
    podatkowej, prawda?
    Cały czas podkreślam tutaj, że chodzi o działania osoby prywatnej, szarego
    żuczka kombinującego sobie w Internecie, a nie firmy.
    Ciekaw jestem, jakie instrukcje w tej kwestii mają urzędy skarbowe...
    PW

    P.S. Pozdrawiam firmę AJT i jej słynny słownik, o którym niejednokrotnie
    pisywałem :-)