  • 11. Data: 2010-03-01 09:32:09
    Temat: Re: PIT a niezgodność daty rozwiązania umowy.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Feb 2010, cef wrote:

    > A na ile maksymalnie egzemplarzy mozna rozbić PIT11 za dany rok?

    IMVHO to zależy, czy i ile razy zwolniony/kończący umowę wystąpił
    z wnioskiem wg. art. 39.2 lub art. 42.3 i następnych (PDoOF).
    Nie chce mi się sprawdzać, ale wydaje mi się że ten zapis jest
    nowy (lub zmieniony relatywnie niedawno) - z jednej strony nie
    ma sensu, aby "zwolniony na zawsze" czekał do lutego, z drugiej
    nie ma sensu przymuszać do wystawiania 11 PIT11 w roku :>
    dla gościa np. 12 razy zatrudnianego na "celowościową" umowę
    o pracę, więc (zapis) brzmi rozsądnie.
    *Kiedyś* *chyba* był obowiązek wystawienia w jakimś tam czasie
    od "zaprzestania", co mogło skutkować koniecznością kilku
    PIT, mimo że nikomu nie były potrzebne.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-03-01 09:36:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Feb 2010, GK wrote:

    > Na tyle, ile się księgowości zachce

    W świetle *aktualnych* przepisów wyrażam sprzeciw, patrz post
    obok, acz przyznaję że do *zeszłorocznych* przychodów powinno
    się stosować zeszłoroczną treść ustawy, a za leniwy jestem
    aby sprawdzać :)
    W tym roku o mozliwości (?!) wystawienia rozliczenia zaliczek
    IMHO decyduje wniosek pracownika/zleceniobiorcy/wykonawcy.
    Mylę się? (to poproszę o przepis!)
    Inna sprawa, że być może nikt się nie przyczepi jak księgowy
    wystawi kilka PIT-11 na zasadzie "zawsze tak było".
    Ale IMO nie powinien (o ile podatnik nie składał wniosku).

    pzdr, Gotfryd