  • Data: 2004-02-20 22:59:02
    Temat: PIT-14 czyli wycofanie się z kasy mieszkaniowej
    Od: "jędrek" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej.
    Po próbie walki z PITem 37 mam takie pytanie do specjalistów. W latach
    1999-2001 złożyłem kwotę K i odliczyłem sobie od podatku kwotę 30%*K.
    Następnie w roku 2002 składałem dalej drobne ale w styczniu 2003 wycofałem się
    z tej zabawy nie odliczając kwoty za rok 2002 - nic więc dziwnego że teraz
    dostałem z kasy mieszkaniowej blankiecik z PITem 14 na kwotę n*K, gdzie n>1
    (bo się więcej uskładało).

    Jaki jest problem? Otóż, jeżeli wpiszę w pole F.63 kwotę K (tylko tą część od
    której sobie odliczyłem podatek) to, ze względu na próg podatkowy, wylicza mi
    40% kwoty do oddania. Z drugiej strony jeśli wpiszę 30%*K w pole H.112 to
    oddaję dokładnie to co wziąłem wcześniej.

    Pytanie, czy zatem mogę użyć H.112 i czy US będzie miał prawo się do mnie
    dowalić? Pytam pro-forma bo i tak nie dam się podwójnie opodatkować :)