  • Data: 2004-02-23 15:37:08
    Temat: Re: PIT-14 czyli wycofanie się z kasy mieszkaniowej
    Od: "andrzej michalec" <y...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Basia lub Damian <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wiatm,
    > nie wiem czy o to ci chodzi ale kwote z pit14 wpisujesz jako swoj przychod w
    > kolumnie "inne zrodla nie wymienione w wierszach1-7 i tylko tam.

    Jeszcze raz. Na pit-14 mam kwotę którą zgromadziłem w kasie. Ale nie
    odliczyłem jej w CAŁOŚCI, tylko za wcześniejsze lata (powiedzmy że pit-14
    pokazuje kwotę 30.000 ale odliczałem tylko podatek od kwoty 10.000). Zatem
    nie mam zamiaru odprowadzić podatku od kwoty 30.000 bo to są moje
    zaoszczędzone pieniądze a nie zarobek - dlaczego mam połacić raz jeszcze
    podatek od moich zarobionych pieniędzy. Niemniej od kwoty 10.000 (z 30 tys)
    odliczyłem sobie 30% (czyli 3.000), które chce teraz oddać.

    Zatem nie licząc strat związanych z włożeniem pieniędzy do Kasy mieszkaniowej
    a teraz ich odzyskaniem mam:
    1) odliczyłem od podatku 3.000
    2) jeśli użyję pole "przychód" od 10.000 to daje mi konieczność oddania 4.000
    3) jeśli użyję polę H112 to po prostu oddaję wzięty wcześniej podatek

    Niestety opis do obydwu pól 1) i 2) w pit-37 brzmi dla mnie podobnie i nie
    rozumiem różnicy (poza tym finalną kwotą).

    Czy mimo w/w opisu sugerujesz, że mam wpisać owe 30.000 i oddać fiskusowi
    12.000 (40% przychodu) zamiast odliczonych wcześniej 3.000? Rozumiesz teraz
    mój punkt widzenia? :)

    pozdro,
    jędrek.