    From: "pp" <p...@n...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odwieczny temat - amortyzacja komputera
    Date: Tue, 4 Feb 2003 14:28:04 +0100

    Pomocy! Przeczytałem stare posty, ale dalej jestem głupi.

    Kupiłem w styczniu komputer za 4500.- netto (prowadzę KPiR, płatnik VAT).
    Chcę go sensownie zamortyzować, czyli odpisać jak największą część w 2003.

    Myślę o skorzystaniu z art. 22k.1. UPDOF czyli już w 1. roku stawka 60% od
    lutego (11 m-cy) a w nast. roku 60% od tego co zostało, potem liniowo. Może
    być?

    Jak to się ma do postów mówiących, że podwyższoną stawkę można liczyć
    dopiero od następnego roku podatkowego? Który to jest artykuł?

    Kompletny zamęt zrobiły mi art. 22k.4 i 5.
    Wywnioskowałem, że gdy odpis liczony na podstawie p.4 (30%) będzie niższy
    niż ten z p. 1 (60%) to mogę zastosować współczynnik 3???? Czyli 90% ?!
    Jakaś paranoja. Albo ja nie umiem czytać między wierszami?

    Błagam, niech się ktoś mądry wypowie...
    PP