  • 1. Data: 2003-02-04 13:28:04
    Temat: Odwieczny temat - amortyzacja komputera
    Od: "pp" <p...@n...net.pl>

    Pomocy! Przeczytałem stare posty, ale dalej jestem głupi.

    Kupiłem w styczniu komputer za 4500.- netto (prowadzę KPiR, płatnik VAT).
    Chcę go sensownie zamortyzować, czyli odpisać jak największą część w 2003.

    Myślę o skorzystaniu z art. 22k.1. UPDOF czyli już w 1. roku stawka 60% od
    lutego (11 m-cy) a w nast. roku 60% od tego co zostało, potem liniowo. Może
    być?

    Jak to się ma do postów mówiących, że podwyższoną stawkę można liczyć
    dopiero od następnego roku podatkowego? Który to jest artykuł?

    Kompletny zamęt zrobiły mi art. 22k.4 i 5.
    Wywnioskowałem, że gdy odpis liczony na podstawie p.4 (30%) będzie niższy
    niż ten z p. 1 (60%) to mogę zastosować współczynnik 3???? Czyli 90% ?!
    Jakaś paranoja. Albo ja nie umiem czytać między wierszami?

    Błagam, niech się ktoś mądry wypowie...
    PP

  • 2. Data: 2003-02-04 13:29:52
    Temat: Re: Odwieczny temat - amortyzacja komputera
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "pp" <p...@n...net.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Kupiłem w styczniu komputer za 4500.- netto (prowadzę KPiR, płatnik VAT).
    > Chcę go sensownie zamortyzować, czyli odpisać jak największą część w

    Teraz to "po ptokach".
    Bylo kupic w grudniu, albo za 3500 zamortyzowac jednorazowo,
    a potem ewentualnie ulepszac.

    > Myślę o skorzystaniu z art. 22k.1. UPDOF czyli już w 1. roku stawka 60% od
    > lutego (11 m-cy) a w nast. roku 60% od tego co zostało, potem liniowo.
    Może
    > być?

    Ktos madry mowil, ze toma sens jak kupuje pod koniec roku.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-04 14:34:51
    Od: "Ewa" <e...@a...waw.pl>

    Art. 22i ust4 i 5 zmieniły brzmienie od 01.01.2003 r na:
    4. (188) Podatnicy mogą podwyższać stawki dla środków trwałych wymienionych
    w ust. 2 pkt 3 bądź rezygnować z ich stosowania począwszy od miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym środki te zostały wprowadzone do
    ewidencji, albo od pierwszego miesiąca każdego następnego roku podatkowego.

    Dodano słowo "albo", możesz także amortyzować środek od lutego 30% ze
    współczynnikiem 2 lub skorzystać z metody przyspieszonej tj. art 22 k ust.3
    lub 4.

    Ewa

  • 4. Data: 2003-02-04 20:46:33
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > niż ten z p. 1 (60%) to mogę zastosować współczynnik 3???? Czyli 90% ?!
    > Jakaś paranoja. Albo ja nie umiem czytać między wierszami?

    Poszukaj w archiuwm grupy (grudzien - styczen).
    Z analogicznych przepisow w PDOP wyciagnalem podobny wniosek (stawka 90%).

    Karol

  • 5. Data: 2003-02-06 09:05:18
    Od: "pp" <p...@n...net.pl>

    > Poszukaj w archiuwm grupy (grudzien - styczen).
    > Z analogicznych przepisow w PDOP wyciagnalem podobny wniosek (stawka 90%).
    >
    > Karol

    Poszukałem, ale tych 90% nie znalazłem. Zatem pytam - czy ktoś tak robił i
    przeżył kontrolę?

    Gdyby nie, to stawką 60% mogę amortyzować spokojnie od lutego - nieprawdaż?

    Dzięki - PP