    From: "Ewa" <e...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odwieczny temat - amortyzacja komputera
    Date: Tue, 4 Feb 2003 15:34:51 +0100

    Art. 22i ust4 i 5 zmieniły brzmienie od 01.01.2003 r na:
    4. (188) Podatnicy mogą podwyższać stawki dla środków trwałych wymienionych
    w ust. 2 pkt 3 bądź rezygnować z ich stosowania począwszy od miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym środki te zostały wprowadzone do
    ewidencji, albo od pierwszego miesiąca każdego następnego roku podatkowego.

    Dodano słowo "albo", możesz także amortyzować środek od lutego 30% ze
    współczynnikiem 2 lub skorzystać z metody przyspieszonej tj. art 22 k ust.3
    lub 4.

    Ewa

    Użytkownik "pp" <p...@n...net.pl> napisał w wiadomości
    > Pomocy! Przeczytałem stare posty, ale dalej jestem głupi.
    >
    > Kupiłem w styczniu komputer za 4500.- netto (prowadzę KPiR, płatnik VAT).
    > Chcę go sensownie zamortyzować, czyli odpisać jak największą część w
    2003.

    > Myślę o skorzystaniu z art. 22k.1. UPDOF czyli już w 1. roku stawka 60% od
    > lutego (11 m-cy) a w nast. roku 60% od tego co zostało, potem liniowo.
    Może