  • Data: 2005-04-15 09:12:17
    Temat: Odszkodowanie z PZU a przychód w KPiR
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Posiadam samochód osobowy bedący środkiem trwałym amortyzowanych zgodnie z
    zasadami PDOF.
    Po wypadku otrzymałam fv z serwisu na naprawę. Zaliczyłam kwotę netto w
    koszty i odliczyłam VAT. Następnie z PZU otrzymałam odszkodowanie. Potrącono
    mi jakieś 10% za udział własny i w efekcie otrzymałam nie 5 000 zł jak
    wynikało z kwoty netto ale 4 500 zł. Zaliczyłam to w przychody. Dodam tylko,
    że pozostałą część (500 zł) dopłaciłam z własnej kieszeni warsztatowi na ich
    wniosek.
    Efekt tych zapisów jest taki, ze mam z tego tytułu stratę 500 zł - czy tak
    powinno być?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam
    monika