  • Data: 2009-05-19 19:27:25
    Temat: Odszkodowanie bez VAT czy z VAT - 60% odliczenia VAT
    Od: "Oxy" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    KPiR, VAT, memoriał

    Cztery lata temu zakupiłam samochód osobowy na firmę - odliczyłam 60 % VAT.
    Samochód uległ wypadkowi - szkoda całkowita z OC sprawcy.
    Ubezpieczyciel wypłacił mi kwotę netto odszkodowania.
    Chcę domagać się dopłaty kwoty VAT.
    Samochód nie został w pełni zamortyzowany i zgodnie z przepisami jestem
    zobowiązana skorygować wartość VAT w deklaracji VAT - 7 czyli zwrócić do US
    ok. 1/5 wartości odliczonego VAT.
    Czy moja interpretacja i domaganie się dopłaty VAT od ubezpieczyciela jest
    słuszne w kontekście obowiązujących przepisów?
    Czy istnieją jeszcze jakieś inne argumenty, którymi mogłabym poprzeć moje
    żądanie?
    Pozdrawiam
    Ania