  • Data: 2009-05-19 21:02:20
    Temat: Re: Odszkodowanie bez VAT czy z VAT - 60% odliczenia VAT
    Od: "Oxy" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli kwota, którą zaoferował ubezpieczyciel plus to co za wrak uzyskałaś
    > jest kwotą, za którą sprzedałabyś pojazd.
    >
    > Więc w czym problem?

    > Czyli sprzedałaś za netto powiedzmy 1000 i do kieszeni/na konto wpłynęło
    > 1000, czyli znowu mamy netto=brutto...

    No nie.
    Samochód był wart 12 000 + VAT czyli 14640 zł i za tyle bym go sprzedała,
    wypisując na fakturze 14640 i VAT zw.
    Tymczasem ubezpieczyciel dał mi 12 000. A ja muszę oddać około 1 200 zł VAT
    do US.
    Ja nie odpisałam sobie całego VAT więc dlaczego cały VAT teraz jest mi
    odbierany.

    Wrak został wyceniony na 4 000 brutto i za taka kwotę sprzedany i znów FV na
    4000 i VAT zw. I tu jest OK.