  • Data: 2009-05-21 04:43:12
    Temat: Re: Odszkodowanie bez VAT czy z VAT - 60% odliczenia VAT
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0905202326040.3932@quad>:

    > Ale nie napisała, że chce odzyskać CAŁY VAT.
    > IMVHO rozumowanie byłoby słuszne - przepisy uniemożliwiają odliczenie
    > części VAT, tym samym szkoda byłaby większa o nieodliczoną częśc.
    > O ile tak jest.

    > Bo moje wątpliwości wzbudza teza z postu:
    [...]
    > Odszkodowanie nie jest wynikiem "przeznaczenia", czyli *zamierzonej*
    > czynności podatnika.
    > Przyczyną utraty wartości jest wypadek - zdarzenie zewnętrzne.
    > I ono jest przyczyną "zużycia" pojazdu (poza częścią pt. "wrak",
    > której sprzedaż oczywiście jest opodatkowana i wszystkie wysoko
    > umawiające się strony jak widzę są zgodne).

    Dla przypomnienia: wrak został sprzedany ze stawką zw.

    >(komplikacja z obowiązkowym
    > ubezpieczeniem pojazdów może IMO wprowadzać mętlik).

    [...]

    > Owszem, szkoda spowodowała przychod (z odszkodowania).
    > Ale *szkoda* (wypadek), a nie *sprzedaż* lub czynność zrównana!
    > Ten przychód to jest przychód uboczny, taki jak np. z odsetek
    > bankowych - przy okazji czynności związanych z DG wpadł do kasy,
    > ale ani nie jest przychodem "podstawowym" (sprzedażą w rozumieniu
    > KPiR) ani "sprzedażą w rozumieniu VAT"!

    <http://grupy-dyskusyjne.money.pl/re;pit;od;odszkodo
    wania;z;komunikacyjnego;oc;-;jak,post,769953.html>

    Otrzymane odszkodowanie OC nie stanowi podstawy do zapłaty podatku z tytułu
    uzyskanego przychodu - wyrok WSA w Gdańsku z 12 czerwca 2007 r. (sygn. akt I
    SA/Gd 357/07 i I SA/Gd 358/07).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]