  • Data: 2002-05-21 17:22:44
    Temat: Odp: kasa rejestrujaca
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kuba" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:acd0rv$62d$1@absinth.dialog.net.pl...
    > co zrobić, gdy kasa rejestrująca została zafiskalizowana nie na ten
    podmiot
    > na który powinna była zostać zafiskalizowana? żona zamiast na swoją
    firmę
    > zarejestrowała na mnie, czy można to odkręcić, ale sprzedaż ze
    stoiska żony
    > odbywa się na moje konto innej firmy (mojej)
    Witam
    Dość niejasno to określiłeś, ale jedno jest pewne - fiskalizacja kasy
    jest równoznaczna z nieodwracalnymi zmianami w module fiskalnym (np.
    wpisanie nr NIP). W tym przypadku tylko serwis dystrybutora lub
    producenta może wymienić moduł.
    Jest też inny problem - aby ufiskalnić kasę (i np. uzyskać prawo
    odpisu) musiała (Twoja żona) zgłosić ten fakt do Urzędu Skarbowego.
    Pewnie zrobiła to zgłaszając swoją firmę, a nie Twoją. Oczywiście nikt
    nie zabroni Ci korzystać z tej kasy, lecz trzeba się zastanowić co
    będzie tańsze: czy wymiana modułu (w zależności od
    dystrybutora/producenta) za ok. 500 - 700 zł netto, czy zakup nowej
    kasy (do punktu żony) celem dopełnienia obowiązku wynikającego z
    Rozporządzenia MF.

    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###