  • 1. Data: 2002-05-21 08:35:00
    Temat: kasa rejestrujaca
    Od: "kuba" <j...@p...onet.pl>

    co zrobić, gdy kasa rejestrująca została zafiskalizowana nie na ten podmiot
    na który powinna była zostać zafiskalizowana? żona zamiast na swoją firmę
    zarejestrowała na mnie, czy można to odkręcić, ale sprzedaż ze stoiska żony
    odbywa się na moje konto innej firmy (mojej)
    krzysztof

  • 2. Data: 2002-05-21 17:22:44
    Temat: Odp: kasa rejestrujaca
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik "kuba" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarejestrowała na mnie, czy można to odkręcić, ale sprzedaż ze
    stoiska żony
    > odbywa się na moje konto innej firmy (mojej)
    Witam
    Dość niejasno to określiłeś, ale jedno jest pewne - fiskalizacja kasy
    jest równoznaczna z nieodwracalnymi zmianami w module fiskalnym (np.
    wpisanie nr NIP). W tym przypadku tylko serwis dystrybutora lub
    producenta może wymienić moduł.
    Jest też inny problem - aby ufiskalnić kasę (i np. uzyskać prawo
    odpisu) musiała (Twoja żona) zgłosić ten fakt do Urzędu Skarbowego.
    Pewnie zrobiła to zgłaszając swoją firmę, a nie Twoją. Oczywiście nikt
    nie zabroni Ci korzystać z tej kasy, lecz trzeba się zastanowić co
    będzie tańsze: czy wymiana modułu (w zależności od
    dystrybutora/producenta) za ok. 500 - 700 zł netto, czy zakup nowej
    kasy (do punktu żony) celem dopełnienia obowiązku wynikającego z
    Rozporządzenia MF.

    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###