  • 1. Data: 2002-05-21 06:34:27
    Temat: Chorobowe zleceniobiorcy
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Pracownik zatrudniony na umowe zlecenie, obowiazkowe ubezpieczenie spoleczne,
    dobrowolne chorobowe. Wystapi z wnioskiem o objecie go chorobowym, czy wyrzuca
    pieniadze w bloto, czy moze cos mu to da?

    Leszek K.
    lekry.M@LP@.poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2002-05-21 06:40:29
    Temat: Re: Chorobowe zleceniobiorcy
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    wyrzuca
    > pieniadze w bloto, czy moze cos mu to da?

    Rozszerzam pytanie:
    Czy jest roznica, jesli jest gdzies zatrudniony na umowe o prace (nie u mnie),
    albo jesli w ogole nigdzie indziej nie pracuje tylko u mnie na zleceniu (tzn.
    czy ma to wplyw na ewentualne swiadczenie chorobowe uzyskiwane przez niego badz
    wyplacane przeze mnie?).

  • 3. Data: 2002-05-22 08:27:57
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości

> [...]
    (tzn.
    > czy ma to wplyw na ewentualne swiadczenie chorobowe uzyskiwane przez niego

    Jezeli pracownik jest zatrudniony u kogos na umowe o prace z wynagrodzeniem
    760 zl brutto to przy zawarciu z toba umowy zlecenia podlega tylko
    obowiazkowemy ubezpieczeniu zdrowotnemu. I na tym konczy sie wlasciwie
    odpowiedz. Bo moze byc zgloszony do dobrowolnego ubezpieczenia emerytalnego
    i rentowego ale nie do ubezp. chorobowego.

    Jezeli pomimo tego zglosisz pracownika do tego ubezpieczenia i bedziesz za
    niego oplacal skaldki to faktycznie sa to pieniadze wyrzucone w bloto.
    pozdrawiam

    DAMIR

  • 4. Data: 2002-05-22 18:24:04
    Od: <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jezeli pomimo tego zglosisz pracownika do tego ubezpieczenia i bedziesz za
    > niego oplacal skaldki to faktycznie sa to pieniadze wyrzucone w bloto.

    OK zgadzam sie. Czytam jednak o zasilkach chorobowych i wszedzie jest napisane
    o zasilkach dla *pracownikow*. Swiadczenie chorobowe od zleceniodawcy takiemu
    zleceniobiorcy totez najpewniej nie przysluguje. Przedstawie teraz sytuacje
    hipotetyczna:

    Wyobraz sobie, ze Zenon Maslo *pracuje* sobie na pol etatu, dostaje 360 zl
    brutto. Przyjalem pana Maslo na zlecenie: on ma czas, ja potrzebe. To co mu
    wyplace obowiazkowo podlega emerytalnemu, rentowemu, zdrowotnemu, a chorobowemu
    na zasadach dobrowolnosci (pozostale pomijam, kwota zlecenia>143zl).
    #pytanie1# Czy jest sens placic chorobowe?

    Jak pan Zenon zachoruje na 40 dni, to ode mnie nie dostanie ani grosza, a jego
    *pracodawca* wg odpowiednich wyliczen wyplaci mu wynagrodzenie za 35 dni
    choroby (pomijam stawki i sposoby wyliczenia - tutaj chodzi o ilosc dni). Za 5
    dni nalezy mu sie zasilek chorobowy z zus'u.
    Wynagrodzenie za czas choroby pana Zenona pracodawca wyliczy na podstawie
    wczesniejszych zarobkow pana Zenona.

    #pytanie2# A na podstawie ktorych wynagrodzen zus wyplaci zdrowotne - czy
    wezmie tez to, co pan Zenek sobie na zleceniu dorobil?
    Jesli nie, to koniec tej kwestii
    #pytanie3# Jesli tak --- zlecenie trwa 2 miesiace, platne z dolu --- czy zus
    podzieli wynagrodzenie z umowy zlecenia na miesiace proporcjonalnie i na
    podstawie tych wyliczen podwyzszy podstawe wyplacanego zasilku, mimo iz pan
    Zenek jeszcze nic ode mnie nie dostal?
    #pytanie4# Jesli tak (odnosi sie znow do pytania2), czy dobrowolna wplata
    chorobowego podwyzsza podstawe zasilku chorobowego po dacie zakonczenia umowy?

    Zycze zdrowia wszystkim Zenonom.

    Leszek K.

    Do innego watku: Tez chyba sprawie sobie Mozille bo Outlook ciagle zalicza
    padake.