  • 1. Data: 2002-05-20 20:51:27
    Temat: Umowa o prace -> dzialalnosc gospodarcza
    Od: "marcin" <b...@s...org>

    Zamierzam zmienic dotychcasowa umowe o prace na umowe wspolpracy (moja
    dzialalnosc gospodarcza i co miesieczna faktura za moje uslugi marketingowe
    dla firmy).
    Jaka powinna byc wartos faktury brutto aby mi sie to opłacało? Powiedzmy ze
    na umowe o prace np zarabiam 1000 po ubruttowieniu.
    Jezeli chodzi o auto to uzywam samochodu prywatnego do celow sluzbowych i
    rozliczam sie na podstawie ewidencji przebiegu pojazdu. Jak to rozwiazac?
    Czy po zalozeniu wladnej DG (i zerwaniu umowy o prace) dalej moge sie tak
    rozliczac? A moze ktos ma jakis inny pomysl na rozwiazanie tego problemu.

    Za wszelkie odpowiedzi i wskazowki z gory wielkie dzieki.

  • 2. Data: 2002-05-21 06:37:27
    Temat: Re: Umowa o prace -> dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Przy zarobku 1000 brutto możesz na tym stracić. Warto robic zamianę, gdy:
    - chcesz zmniejszyć obciążenia na ZUS (przy etacie płacisz od całych
    zarobków, przy działalności od kwoty zadanej odgórnie, około 1200 zł)
    - i / lub masz do odpisania ponoszone koszty (z tym, że zwrot za samochód
    można zrealizować i tu, i tu).
    Pzdr
    Krzysztof