eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkico musze i czy muszeOdp: co musze i czy musze
  • Data: 2002-04-11 10:33:40
    Temat: Odp: co musze i czy musze
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik ofirka <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a92e11$2na$...@n...tpi.pl...
    > W miescie Y przebywam w wynajetym mieszkaniu, mam na nie umowe najmu zawar
    ta
    > ze mna zanim zalozylam firme. Czy musze uzyskac zgode wlasciciela na podan
    ie
    > tego adresu jako miejsca wykonywania dzial.(chyba powinnam zapytac;), a
    > wlasciwie czy musze/powinnam/jest to korzystne prosic go o pisanie ze mna
    > nowych umow czy to nowej
    > umowy najmu na firme czy tez uzyczenia itp?

    Jeżeli jest to DG to właściciel jest zobowiązany zgłosić ten fakt w UM wnios
    kiem o zmianę sposóbu użytkowania lokalu. Jest to związane w konsekwencji z
    zwiększeniem podatku od nieruchomości. Oprócz tego jesteś zobowiązana do 'oz
    nakowania faktu prowadzenia DG' na zewnątrz (czyli szyld).

    > Czy US bedzie o to pytal i co jesli MUSZE jednak jakas umowe miec?

    Sądzę, że nie będzie wymagał od Ciebie żadnych dokumentów, ale nie jestem w
    100% pewien.

    > Jak wtedy wyglada z punktu widzenia formalnosci i korzysci uzyczenie a jak
    > najem?

    Takie, że koszty najmu są Twoim KUP i z drugiej strony Wynajmujący jest zobo
    wiązany do odprowadzenia podatku do US.

    Smerf



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1