  • Data: 2002-07-03 16:31:14
    Temat: Odp: 3% podatek od softu
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Ryszard <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afurk9$4q8$...@n...tpi.pl...
    > Tak sobie wykombinowałem:
    > Napisałem soft, jako osoba fizyczna.
    > Moja żona ma firmę, na ryczałcie od przychodu, która min. handluje softem.
    > Oto mój przepis na niski podatek:
    > 1. Sprzedaję soft firmie mojej żony, po 1zł /sztuka (od tego odprowadzę
    > podatek 19% od 0,50zł, ponieważ połowę ceny zaliczam jako 50% kosztów
    > uzyskania).
    > 2. Firma mojej żony sprzedaje soft po cenie np. 100zł (przy ryczałcie od
    > przychodu, dla sprzedaży podatek wyniesie 3% od 100zł, czyli 3zł).
    >
    > Co Wy na to?

    nie jestem pewien, czy malzonkowie bez rozdzielnosci majatku moga sobie
    cokolwiek sprzedawac?
    W swietle prawa podatkowego sa niemalze jedna osoba... (np. zakaz zaliczania
    pracy wlasnej malzonka
    do kup drugiego malzonka, wspolne rozliczanie, itp)

    > Pytanie dodatkowe:
    > Jaką formę powinna mieć sprzedaż softu od osoby fizycznej dla firmy
    > handlowej?

    Twoja zona jako ryczaltowiec w ogole nie musi gromadzic dokumentow
    kosztowych, moze
    wiec w ogole nie potrzeba w/w sprzedazy? Nawet, jesli jest vatowcem, moze
    przeciez kupowac
    u nievatowcow i nie brac rachunku.

    Na Twoim miejscu nie chwalilbym sie jednak przesadnie, ze jestem autorem
    tego softu,
    bo choc kwoty ponizej ilus tam nie podlegaja w ogole opodatkowaniu, to
    ryzykujesz
    podciagniecie swojej dzialalnosci pod DG.

    I co wlasciwie chcesz sprzedac? Gotowe pudelko? Prawo do rozpowszechniania?

    I choc w tym przypadku to mala roznica kwotowa, nie zapominaj, ze 50% kup
    jest wylacznie od wykorzystania praw autorskich, a sprzedaz pudelek z softem
    imho ewidentnie wykracza poza rozpowszechnianie w rozumieniu prawa
    autorskiego.

    --

    pozdrawiam,

    glos