  • Data: 2006-02-22 13:24:02
    Temat: Odliczenie dojazdów i US, czesne
    Od: diana <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry,
    wiem, że to , o co pytam było już poruszane tutaj wiele razy, chciałabym
    poprosić szanownych grupowiczów o zweryfikowanie wiadomości jakie
    uzyskałam przejrzawszy archiwum.

    Studiuję zaocznie, dostałam propozycję pracy na umowę-zlecenie,
    dotychczas miałam odliczane składki na ubezpieczenie społeczne, a będzie
    to pierwsze zlecenie po moich 25 urodzinach, czy dobrze myślę, że w tym
    roku jeszcze to odliczenie mogę uzyskać? (dla zupełnej jasności jestem z
    rocznika 81, czyli 26. urodziny w 2007r.).

    i druga rzecz: czy mogę w tym wypadku odliczyć koszty przejazdu do/z
    pracy - będę dojeżdżać do innej miejscowości (ok 50km, bilety PKS
    miesięczne imienne) i do jakiej kwoty.

    i trzecia: rozpoczęłam studia zaoczne we wrześniu 2005, nie miałam
    żadnych dochodów w roku 2005. Czy rodzice mogą odliczyć wydatki na
    czesne za okres IX-XII 2005 (19% poniesionych kosztów??)a jeśli... czy
    dowodem mogą być przelewy z mojego konta?

    pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wyjaśnienia
    diana