  • 11. Data: 2005-07-11 15:53:46
    Temat: Re: Odliczenie VAT
    Od: "JAAAREK" <j...@a...waw.pl>

    > Pytanie jest takie - przez jak długi okres po zakupie samochodu będę
    > mógł odliczać VAT - np. zyski pojawią się dopiero po 6 miesiącach i wtedy
    > muszę zapłacić VAT. Czy będę mógł wówczas go odliczyć na poczet samochodu?

    Deklaracja Vat-7 część D, rozliczenie podatku należnego, pozycja 41 Nabycie
    towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych. Tu wpisuje się
    kwotę netto i w pozycję 42 Podatek naliczony w złotych.

    W części E deklaracji w pozycji 52 wpisuje się nadwyżkę podatku naliczonego
    nad należnym (jeśli nie było sprzedaży, to wpiuje sie tu to samo, co w
    pozycji 47)
    Pozycje 53-54 - w nich dokonujemy wyboru, czy kwota ma być zwrócona na
    rachunek bankowy, czy też przeniesiona na nastepną deklarację. Przenosić
    można na każdy nastepny miesiąć (służy do tego pozycja 39 deklaracji). Tak
    więć zakladając, że przez 6 miesięcy nie masz sprzedaży oraz innych
    wydatków, to przepisujesz tą samą kwotę i dopiero po rozpoczęciu sprzedaży
    sukcesywnie ją pomniejszasz o podatek należny. Można również wnioskować o
    zwrot na rachunek bankowy (ale zwrot taki jest mozliwy w miesiacu, w którym
    nastapiła sprzedaż z vatem).

    Pozdrawiam
    Jarosław Żelazko

  • 12. Data: 2005-07-12 09:35:55
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0507091046470.1736@athlon>,

> [...]
    > proporcję negocjuje z naczelnikiem US.
    > Po prawdzie JEST zapis o tym iż VAT od kosztów związanych wyłącznie
    > ze sprzedażą opodatkowaną przysługuje odliczenie VAT (czytaj:
    > w 100%), ale jak na mój gust dotyczy to wyłącznie tych wydatków
    > które związane są "bezpośrednio" - np. zakup towarów handlowych
    > bez wątpienia.
    > Ale samochód... przecież ty możesz sobie gadać jedno a zrobić
    > drugie - np. działalność prowadzić jak najbardziej, ale ze
    > sprzedażą zwolnioną. Albo mieszaną.
    > IMO dlatego zapisy art. 90 będą miały zastosowanie...

    Ale przecież tam jest, że chodzi o towary i usługi wykorzystywane do
    jednych i drugich czynności. Skoro nie ma jak się odwołać do "czynności
    opodatkowanych, jeśli ich nie ma", to chyba tak samo nie ma jak się
    odwołać do zwolnionych? ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.