  • 1. Data: 2005-07-04 21:54:01
    Temat: Współwłasny lokal i DG
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    Witam
    Jestem współwłaścicielem lokalu z moim szwagrem który na stałe mieszka poza
    granicami kraju, zostałem przez niego upoważniony do dysponowania tym
    lokalem itd.
    Mam pytanie jak rozwiązać problem umowy kiedy ja sam chce w tym lokalu
    prowadzić DG? Czy moja nowo powstała firma powinna zawrzeć umowe o wynajem
    tego lokalu z nami obydwoma? Oczywiście co miesięczną należność w wysokości
    1200zł za wynajem 1/2 lokalu muszę wpłacac szwagrowi na konto, sam również
    chciałbym swoją część należną za wynajem wpisywac w koszty DG.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-06 09:55:45
    Temat: Re: Współwłasny lokal i DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jul 2005, Ebay wrote:

    >+ Mam pytanie jak rozwiązać problem umowy kiedy ja sam chce w tym lokalu
    >+ prowadzić DG? Czy moja nowo powstała firma powinna zawrzeć umowe o wynajem
    >+ tego lokalu z nami obydwoma?

    Logic error.
    Albo to ma byc *dosłownie* twoja firma - posiadający własny majątek,
    czyli spółka handlowa, albo to ma być twoja działalność gospodarcza
    kiedy podmiotem jesteś *ty* ("firma to ja", parafrazując Ludwika XV
    bodaj)...
    Ze sobą umowy zawrzeć nie można.
    W razie jakby to była spółka handlowa i mialbyś wystąpić po obu
    stronach jako reprezentat różnych osób to AFAIK umowa musiałaby
    być poświadczona notarialnie - już nie pamiętam jak to się mądrze
    nazywa ale do tego się sprowadza.
    A od odpowiedzi (ścisłej !) na powyzsze zależy rozważanie reszty.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)