  • 1. Data: 2005-07-05 07:01:16
    Temat: Kupuje auto- dwa pytania
    Od: "Grzegorz Lacki" <a...@p...pl>

    Witam
    Mam prosbe do osob lepiej znajacych sie na przepisach prawnych w naszym
    kraju o potwierdzenie tego co udalo mi sie wygooglowac. Najpierw krotki opis
    sytuacji
    Chce kupic samochod, ktory sprzedawca(osoba prywatna) przywiozl do kraju i
    zarejstrowal na siebie. Nie minelo jeszcze pol roku od zakupu samochodu i
    tak :
    1. Jesli on kupil go za 1000euro=4000zl (wartosc umowy K-S miedzy nim a
    niemcem, do naliczenia akcyzy) i sprzeda mi po uplywie pol roku za znacznie
    wyzsza kwote, to nie zaplaci podatku dochodowego a urzad celny nie bedzie
    mogl mu kwestionowac wysokosci zaplaconej akcyzy (ustawa akcyzowa art 76 pkt
    3).
    2. Jesli sprzeda przed uplywem pol roku, bedzie musial zaplacic podatek
    dochodowy zgodnie z obowiazujacymi przepisami (nie dotarlem do konkretnej
    ustawy:)

    Z gory dziekuje za odpowiedz :)
    Grzegorz Lacki

  • 2. Data: 2005-07-06 09:59:55
    Temat: Re: Kupuje auto- dwa pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jul 2005, Grzegorz Lacki wrote:

    >+ 2. Jesli sprzeda przed uplywem pol roku, bedzie musial zaplacic podatek
    >+ dochodowy zgodnie z obowiazujacymi przepisami (nie dotarlem do konkretnej
    >+ ustawy:)

    http://podatki.pl/bap1.php/260791.htm#r2
    Przeczytać art. 10.1.8d i "dopisek" dotyczący całego 10.1.8 (od
    myślnik i "jeżeli odpłatne zbycie").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-07-07 06:52:46
    Od: "Grzegorz Lacki" <a...@p...pl>

    > http://podatki.pl/bap1.php/260791.htm#r2

    > Przeczytać art. 10.1.8d i "dopisek" dotyczący całego 10.1.8 (od

    > myślnik i "jeżeli odpłatne zbycie").

    Dzieki :)

    Grzesiek Lacki