  • 1. Data: 2009-11-16 13:46:54
    Temat: Nowe ryzyko w DG - drakońskie kary
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Temat nie tyle podatkowy, co środowiskowy,
    ale jak dla mnie to jest nowy podatek w formie kar administracyjnych:

    http://tiny.pl/hx91f

    Polecam lekturę art. 1 ust 49 - tak,
    tam naprawdę nie ma "podlega karze pieniężnej od .. do ..",
    a założę się że 80% grupy łapie się na wszystkie kary po kolei...
    (Przyznać się: kto się zgłosił do starosty z informacją o wytwarzanych
    śmieciach :)?)

    --
    Tomasz Zieliński

  • 2. Data: 2009-11-16 20:16:16
    Temat: Re: Nowe ryzyko w DG - drakońskie kary
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Nov 2009, Tomek wrote:

    > http://tiny.pl/hx91f
    >
    > Polecam lekturę art. 1 ust 49 - tak,
    > tam naprawdę nie ma "podlega karze pieniężnej od .. do ..",

    Chyba rzeczywiście coś komuś zaszkodziło.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-11-16 21:17:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-11-2009 o 21:16:16 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Chyba rzeczywiście coś komuś zaszkodziło.

    Kiedyś, przez podatek obrotowy, były konglomeraty Mydło&Powidło,
    teraz się odrodzą, bo kilka kar po 5 czy 10 tys. dla takiego konglomeratu
    to będzie pryszcz.
    Kto chętny :) ?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-11-17 20:57:04
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    To nie było głupie, prostsze i zapewne lepsze dla gospodarki od vatu (co przykład
    choćby usiech pokazuje).
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-11-17 21:32:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-11-2009 o 21:57:04 ąćęłńóśżź <u...@w...eu> napisał(a):

    > To nie było głupie, prostsze i zapewne lepsze dla gospodarki od vatu (co
    > przykład choćby usiech pokazuje).
    > JaC

    Prostsze na pewno - ustawa miała 3 strony:

    http://tiny.pl/hxw7k

    Ale teraz mamy niebieską demokrację w żółte gwiazdki
    i też jest fajnie ;)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-11-17 22:02:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Prostsze na pewno - ustawa miała 3 strony:
    >
    > http://tiny.pl/hxw7k

    Ustawa z 1972 - a co było wczesniej?

  • 7. Data: 2009-11-17 23:23:33
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Wcześniej to nie było podatku od wynagrodzeń ani składek na ZUS :-))
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-11-17 23:47:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-11-2009 o 23:02:26 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ustawa z 1972 - a co było wczesniej?

    Z 1938r. (6 stron):

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19380340292&type=2&name=D19380292.pdf

    A wcześniej był podatek przemysłowy z 1925r. (niestety nie ma tekstu
    źródłowego):

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19250790550

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-11-18 07:59:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Z 1938r. (6 stron):
    > A wcześniej był podatek przemysłowy z 1925r. (niestety nie ma tekstu
    > źródłowego):

    Więc też obrotowy. Chodziło mi bardziej o charakter tych starszych
    podatków od strony technicznej (czy od ilości zatrudnionych, ilości maszyn,
    od obrotu, od zysku, od przynależności partyjnej itp)

  • 10. Data: 2009-11-18 10:06:30
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Od stanu cywilnego i braku dzieci.
    JaC