  • 51. Data: 2021-05-26 11:25:24
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.05.2021 o 10:37, J.F pisze:

    > Sprzedajesz wybow - w zysk cena sprzedazy,

    Ty nawet nie rozumiesz czym się różni przychód od zysku...

    > w koszt wartosc magazynową,
    > ktora poprzednio byla zyskiem.

    Że co?

    > Niestety zle - magazyn nadal jest, i rozliczac co roku trzeba.
    > Ale takze co miesiac trzeba rozliczac,

    Co miesiąc? Serio?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 52. Data: 2021-05-26 11:26:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-25 o 23:04, Kviat pisze:

    > Trochę Ci zazdroszczę, że prowadzisz firmę nie mając o tym pojęcia ;)

    Od tego podział zadań. Przez kilka lat (88-91?) prowadziliśmy z bratem
    firmę i namawialiśmy mojego kolegę ze studiów, aby się przyłączył, ale
    on miał dobrze płatna pracę (ze 2x więcej zarabiał niż my). Tylko, że
    tamta firma (handlowa) zachęcona sukcesem jednego roku następnego kupiła
    3 kontenery (zamiast jednego) i się okazało, że na ten sam pomysł wpadło
    wiele innych firm i wtopili - musieli zwalniać ludzi.
    Od wtedy jest z nami i to on się zajmuje 'wszystkim', my nic nie robimy :)

    Ale aż takiego zero pojęcia to nie mam.
    Jak ostatnio kończyliśmy pierwszy raz leasing samochodów (ja byłem
    pierwszy) to od razu twierdziłem, że to musi być inaczej rozliczane niż
    mówi gość którym kolega posiłkuje się w przypadku nietypowych rozliczeń.
    Ale trud poszukania odpowiednich zapisów w ustawie zadał sobie brat.
    Wtedy gość zrozumiał.
    Ale jak 2 miesiące później przyszło do rozliczeń to znów namieszał
    koledze w głowie tak, że ten wsiadł na mnie, że źle załatwiam z tym
    samochodem i trudno mi się z nim dyskutowało, bo zamiast rzeczowych
    argumentów używał takiego, że gość się od 20 lat zajmuje wyłącznie tym
    więc ja nie mogę lepiej od niego wiedzieć.
    Drugi raz musieliśmy gościa nawracać.

    Od kilku lat, jak wprowadzili ulgi na prace rozwojowe, się zastanawiamy
    nad sp.z.o.o. bo wtedy bylibyśmy zatrudnieni i nasze wypłaty można
    byłoby 2x wliczyć w koszty.
    Kraj chce niby promować rozwojowe firmy, ale nas, którzy cały czas (od
    88r) zajmujemy się wyłącznie projektowaniem nowych urządzeń nie udało
    się objąć ulgą.
    P.G.

  • 53. Data: 2021-05-26 11:43:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-26 o 10:37, J.F pisze:

    > Ale to jeszczze nie tak - wyprodukowales urzadzenie, to w koszta
    > wpisujesz koszt zuzytych do tego materialow, ale w zyski wartosc
    > wyprodukowanego wyrobu.

    Od 2006 większość produktów zamawiamy u producentów kontraktowych.
    Wygląda na to, że jakby zmienić się w z.o.o. to należałoby (aby uniknąć
    roboty z setkami pozycji elementów w magazynie) również tę mniejszość
    wyrobów zamawiać. Tylko, jak czegoś idzie 5szt na rok to kto nam taką
    'serię' zrobi :)
    P.G.

  • 54. Data: 2021-05-27 13:07:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 May 2021 21:29:41 +0200, Piotr Gałka wrote:
    > Jaką dziwną? sp.j.

    > Jak coś kupuję (np zapłacę KK ubezpieczenie za samochód) to potem
    > dostaję odpowiedni przelew z firmy.
    > No i bank nawet dostając wyciąg z mojego konta to nie wie czy ten
    > przelew to jest mój przychód czy tylko zwrot jakichś kosztów.
    > Ta zapłata za ubezpieczenie to jest jedyne co mi się kojarzy jako taki
    > większy wydatek, ale oni mogą tego nie wiedzieć i nie są w stanie ocenić
    > jaka część przelewów z firmy to faktycznie mój dochód z jaka nie.
    > Myślę, że takie jest źródło nie lubienia sp.j. przez banki.

    Ale przeciez to jest calkiem normalne.
    Moge pracowac w s.a. i dostawac na konto:
    -pensje, premie, ewiwalent za cos,
    -zwrot kosztow za wydatki na rzecz pracodawcy - zakupy drobne i
    srednie, delegacje, kilometrowke,
    -zaliczki na wydatki ?
    -odszkodowania, wyroki,

    -dywidendy, zwroty udzialow itp ..

    Jedyny problem dla banku, to jak Piotr Galka dostanie przelew
    od
    Piotr Galka, Jan Nowak, Adam Kowalski sp. j.

    Dochod czy przelew wlasny? :-)

    Zaraz ... a co macie w banku - sp.j. czy nic, bo czytam - nie ma
    osobowosci prawnej ...

    > W sp.j odpowiadamy całym swoim majątkiem.
    > Wiceprezes w sp.z.o.o. ma jeszcze większą odpowiedzialność? :)

    Tez calym majatkiem w niektorych sytuacjach.
    Chodzilo mi o to, ze zarzad sp. z o.o. wcale nie ma o.o.

    Ale ... taka ostatnia moda - ubezpieczenie czlonkow zarzadu.
    Skladke moze placic spolka.
    I ... spolka moze miec z tego zysk, jak zarzad narobi szkody
    przekraczajacej jego majatek.

    J.

  • 55. Data: 2021-05-27 20:04:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-27 o 13:07, J.F pisze:

    > Zaraz ... a co macie w banku - sp.j. czy nic, bo czytam - nie ma
    > osobowosci prawnej ...

    Nie wiem.
    Jak braliśmy kredyt to zbierali podpisy od wszystkich wspólników, mimo,
    że mamy w umowie, że reprezentujemy spółkę jednoosobowo.
    Tak było w Kredyt Banku i potem BZWBK.

    > Ale ... taka ostatnia moda - ubezpieczenie czlonkow zarzadu.
    > Skladke moze placic spolka.
    > I ... spolka moze miec z tego zysk, jak zarzad narobi szkody
    > przekraczajacej jego majatek.

    Dlaczego to wszystko nie może być proste jak budowa cepa tylko zawsze
    musi być pokręcone. Mam między innymi na myśli podatki.
    W tym roku zaskoczył mnie PIT-36 - C - Informacje dodatkowe.
    Liczba kwadracików mówi jak system jest namiętnie komplikowany.

    Coraz bardziej dziwię się ludiom, którym jeszcze 'się chce' - sobie też
    się coraz bardziej dziwię.
    Na pewno istnieją miejsca na świecie gdzie prowadzenie działalności jest
    prostsze - tylko, że trzeba by się tubylczego języka nauczyć :(
    P.G.

  • 56. Data: 2021-05-27 20:31:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Zaraz ... a co macie w banku - sp.j. czy nic, bo czytam - nie ma
    > osobowosci prawnej ...

    Nie trzeba mieć osobowości prawnej do osobnego konta. Spółki cywilne też
    mogą mieć konto :) Osobowości prawne to mają tylko sp. z o.o. i s.a., a
    przecież jest cała masa innych podmiotów.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 57. Data: 2021-05-28 09:11:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2021 11:25:24 +0200, Kviat wrote:
    > Ty nawet nie rozumiesz czym się różni przychód od zysku...

    Krytyka przyjeta.

    > Że co?

    No jesli w styczniu zuzyles materialow za 5000 i robocizny za 5000,
    i powstal wyrob warty np 10000, a w lipcu go sprzedasz za 12000,
    to jak to zaksiegujesz w lipcu ?

    > Co miesiąc? Serio?

    Jak sie zaliczke na CIT placi co miesiac, to trzeba jakos miesiac
    rozliczyc. Chyba, ze jeszcze inny sposob rozliczen wybrales.

    J.

  • 58. Data: 2021-05-28 11:36:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.05.2021 o 09:11, J.F pisze:

    > No jesli w styczniu zuzyles materialow za 5000 i robocizny za 5000,
    > i powstal wyrob warty np 10000, a w lipcu go sprzedasz za 12000,
    > to jak to zaksiegujesz w lipcu ?

    Normalnie.

    Nadal nie rozumiem tego:
> [...]

    > rozliczyc. Chyba, ze jeszcze inny sposob rozliczen wybrales.

    "magazyn nadal jest, i rozliczac co roku trzeba.
    Ale takze co miesiac trzeba rozliczac, a co rok to juz tylko
    odchylenia."

    Z tego co napisałeś wynika, że magazyn co miesiąc trzeba rozliczać.
    Nie trzeba. Chyba, że co innego rozumiesz pod pojęciem "rozliczać
    magazyn" niż ja. Co mnie nie bardzo dziwi, skoro przychody nazywasz
    zyskiem, albo piszesz "w koszt wartosc magazynową, ktora poprzednio byla
    zyskiem" czego już kompletnie pojąć nie potrafię co miałeś na myśli.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 59. Data: 2021-05-28 12:27:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 11:36:36 +0200, Kviat wrote:

    > Normalnie.

    Tzn konkretnie jak?

    > Nadal nie rozumiem tego:
    > "w koszt wartosc magazynową, ktora poprzednio byla zyskiem."

    skorygowales na "przychodem" przeciez.

    A jak w styczniu zaksieguje ten wyrob w przychody po cenie 9 tys, albo
    11 tys, to co mam zaksiegowac w lipcu przy sprzedazy?

> [...]
    > Nie trzeba. Chyba, że co innego rozumiesz pod pojęciem "rozliczać
    > magazyn" niż ja. Co mnie nie bardzo dziwi, skoro przychody nazywasz

    Tak czy inaczej - wypadaloby co miesiac podsumowac przychody i
    rozchody magazynowe. I moze sprawdzic wartosc w/g programu
    magazynowego, czy innej ewidencji.

    A raz do roku zrobic jeszcze inwentaryzacje. Lub czesciej.

    J.

  • 60. Data: 2021-05-28 16:38:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.05.2021 o 12:27, J.F pisze:

    > Tzn konkretnie jak?

    Tzn normalnie.
    Mam ci to rozpisać na kontach księgowych? Serio?

    > skorygowales na "przychodem" przeciez.

    Ogarnij się.
    Co skorygowałem i jakim przychodem?
    "wartość magazynową w koszt" - wartość magazynową czego i w jaki koszt?
    "poprzednio była zyskiem" - co POPRZEDNIO było zyskiem (jakim znowu
    zyskiem? Skąd tam zysk? litości...)
    I skąd ci się tam jakieś korekty wzięły?
    Ręce opadają.

    https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rach
    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html
    U masz również rozpisane to na kontach księgowych.

    > A jak w styczniu zaksieguje ten wyrob w przychody

    Wyrób w przychody? O czym ty bredzisz?

    > po cenie 9 tys, albo
    > 11 tys, to co mam zaksiegowac w lipcu przy sprzedazy?

    To w lipcu księgujesz sprzedaż czyli przychód. Dopiero w lipcu masz
    przychód. Czego nie rozumiesz? Jakim cudem w przychody chcesz coś
    księgować w styczniu?

    Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

    Pewnie znowu mylisz pojęcia i dlatego nie potrafisz napisać konkretnie o
    co ci chodzi.

    > Tak czy inaczej - wypadaloby co miesiac podsumowac przychody i
    > rozchody magazynowe.

    Wypadałoby? Serio?
    Człowieku, żeby wyliczyć podatek za dany miesiąc MUSISZ wyliczyć
    przychody za dany miesiąc. I wartość SPRZEDANEGO towaru żeby poznać koszty.
    A to, że przy okazji zmienia ci się WARTOŚĆ magazynu, to nie znaczy, że
    musisz co miesiąc rozliczać magazyn.

    > I moze sprawdzic wartosc w/g programu
    > magazynowego, czy innej ewidencji.

    Może jest bardzo daleko od "trzeba rozliczać".
    Trzeba, to raz na koniec każdego okresu obrachunkowego.

    > A raz do roku zrobic jeszcze inwentaryzacje. Lub czesciej.

    LUB CZĘŚCIEJ jest bardzo daleko od TRZEBA CO MIESIĄC.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr