  • Data: 2003-02-15 14:33:36
    Temat: Nieznajomosc prawa nie usprawiedliwia ... ale...
    Od: "Marek Dalke \(DaLToN\)" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich,

    Kolega ma dość poważny problem. Pokrótce przedstawię go i zaznaczam, że
    moja znajomość przepisów podatkowych jest raczej znikoma.
    Trzy lata temu matka mojego kolegi postanowiła kupić samochód i (nie
    wiem dlaczego) kupiła go na swojego syna - kosztował około 21.000 PLN.
    Po trzech latach, czyli w bieżącym okresie, skarbówka wezwała go do
    zapłaty wraz z odsetkami podatku od darowizny, bo tak okazało się w świetle
    przepisów zakup ten został potraktowany, o czym mój kolega nie wiedział. Z
    zaniedbania będzie teraz zmuszony zapłacić 3.500,00 PLN a jako osoba, która
    dopiero wystartowała w dorosłe życie nie posiada takiej kwoty.

    Moje pytanie jest następujące: jak w takiej sytuacji można sprawę
    rozwiązać w inny sposób? Nie chodzi o robienie skarbówki w "mambo" ale z
    drugiej strony spadło to na niego dość nieoczekiwanie.
    Podobno kwota nieoopodatkowanych darowizn w roku podatkowym nie może
    przekraczać 9.000,00 PLN. Czy w takiej sytuacji pisemne oświadczenia o
    wysokości darowizny np. matki, babci, ciotki itd. w których cena samochodu
    zostanie rozłożona na 3 lata ( co roku kto inny) może jakoś pomóc?

    Będę w imieniu kolegi bardzo wdzięczny za okazaną pomoc.

    DaLToN