  • 1. Data: 2002-03-03 11:47:46
    Temat: Niepodpisana faktura.
    Od: "Blazej" <d...@p...onet.pl>

    Kilka miesiecy temu wystawiłem fakturę VAT, którą zaksięgowałem i
    odprowadziłem podatek VAT i zaliczkę na dochodowy, ale okazało się, że
    odbiorca nie chce podpisać tej faktury (z jakis tam powodów). Czy można
    unieważnić już zaksięgowaną fakturę (i domagać się zwrotu VAT) a tym samym
    zwracać na siebie uwagę US. Czy lepiej siedzieć cicho (ale wtedy co z
    niepodpisana fakturą)?

    --
    Blazej
    d...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-03-03 12:00:28
    Temat: Re: Niepodpisana faktura.
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Mar 2002 12:47:46 +0100, "Blazej" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >unieważnić już zaksięgowaną fakturę (i domagać się zwrotu VAT) a tym samym
    >zwracać na siebie uwagę US. Czy lepiej siedzieć cicho (ale wtedy co z

    Nic. Niepodpisana faktura to żaden problem, zwłaszcza jedna...

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-03-04 10:29:33
    Od: "Baffon" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Blazej" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > unieważnić już zaksięgowaną fakturę (i domagać się zwrotu VAT) a tym samym
    > zwracać na siebie uwagę US. Czy lepiej siedzieć cicho (ale wtedy co z

    Najlepiej do sadu w trybie nakazowym lub zwyklym a US nie mecz o zwrot
    VAT-u bo cie tam najzwyczajniej wysmieja i nakrzycza ze niemoga kredytowac
    twoich niezetelnych kontrachentow.
    pozdrawiam
    Baffon

  • 4. Data: 2002-03-04 18:26:03
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Blazej" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kilka miesiecy temu wystawiłem fakturę VAT, którą zaksięgowałem i

    Podpis odbiorcy jest zbędny, abyś mógł zapłacić podatki.
    Ja rozumiem, że on nie chce przyjąć tej faktury do zapłaty ???
    A to ty powinieneś dochodzić przyjęcia tej faktury, bo domniemuję, że nie
    jest ona "lewa" i zostały wykonane czynności w niej opisane
    A US do tego nie mieszaj
    Jeśli chcesz stracić wartość faktury, to wystaw fakturę korygującą

  • 5. Data: 2002-03-04 21:40:18
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl>
    napisał w wiadomości

    > Jeśli chcesz stracić wartość faktury, to wystaw
    fakturę korygującą

    Nie za bardzo rozumiem, gość mu najwyraźniej nie
    chce zapłacić, wystawca wprowadził ja już do
    swojej ewidencji ( a i pewnie odbiorca uslugi
    zrobił to samo) i co tutaj da wystawienie FK skoro
    ją tez odbiorca musi podpisać ?

    Sark

  • 6. Data: 2002-03-05 08:40:56
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a60pm5$ods$...@n...onet.pl...
> [...]
    > chce zapłacić, wystawca wprowadził ja już do
    > swojej ewidencji ( a i pewnie odbiorca uslugi
    > zrobił to samo) i co tutaj da wystawienie FK skoro

    Nie musi podpisac. Trzeba miec tylko potwierdzenie odbioru.

    Karol

  • 7. Data: 2002-03-05 09:33:41
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chce zapłacić, wystawca wprowadził ja już do
    > swojej ewidencji ( a i pewnie odbiorca uslugi
    > zrobił to samo) i co tutaj da wystawienie FK skoro

    Ja zrozumiałem autora wątku, ze chce pogodzić się ze stratą kwoty netto
    (towaru czy robocizny), ale chce odzyskać VAT.
    Jeśli tak to wystawi korygującą. Podpis odbiorcy też nie jest niezbędny.
    Wyśle pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
    Powód korekty może wpisać prawdziwy
    Kupujący zapewne nie wpisał jej w koszty, bo gdyby to zrobił, to jest
    zwykłym idiotą.
    Sąd nierychliwy czy kontrola skarbowa wyjaśniłaby mu jego miejsce.