  • 1. Data: 2002-03-03 12:52:08
    Temat: Sprzedaz mieszkania - podatek
    Od: "Chopek" <c...@m...org>

    Hej!

    Mam taki problem. Kupilem mieszkanie od dewelopera (wrzesien 2001).
    Na cala kwote wzialem kredyt. Od tego momentu szukam kupca na moje stare
    mieszkanie. Aby nie zaplacic 10% podatku (od kupna starego mieszkania nie
    minelo 5 lat) musze sie zobowiazac, ze pieniadze ze sprzedazy starego
    mieszkania przeznacze na kupno nowego/remont/dzialke itp.

    Problem w tym, ze ja juz to mieszkanie kupilem (data kupna<data sprzedazy).
    Czy moge przeznaczyc te pieniadze na zakup mieszkania, ktore kupilem przed
    sprzedaza starego? Podobno moge je przeznaczyc na splate kredytu
    mieszkaniwego. Podobno pisala o tym GW i powolywala sie na Gazete Prawna z
    dnia 07.02.2002. Niestety nie mam dostepu do tego numeru GP.

    Moze jest inny sposob aby nie zaplacic tych 10%? Kupujac nowe mieszkanie
    przez mysl mi nie przeszlo, ze US moze nie uznac zwolnienia z tych 10%
    Tlumaczylem sobie to tym, ze sprzedam mieszkanie i splace czesc kredytu.

    Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie informacje, Marcin - na razie 10%
    biedniejszy :-(