  • 21. Data: 2010-04-01 16:54:24
    Temat: Re: Należny podatek z konta bankowego innej osoby?
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    news:kjzeij01p6u.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
    > przelewem z konta (zreszta wspolnego), to potem moja matka byla 4 razy
    > wzywana (w tym ostatni raz po SZESCIU latach i nie chciala im zrobic
    > awantury, chociaz ja buntowalem), bo urzedowi w kolko wychodzilo, ze
    > od niej tej wplaty nie bylo i ze brakuje.

    Bo tam burdel w księgowaniu maja
    Mnie przez lata ścigali, kontrole robili, za prawidłowo zapłacony PIT.
    Casus Kluski jest wątpliwą satysfakcją.

  • 22. Data: 2010-04-01 17:03:31
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > Pomijając kwestie domniemanej darowizny, to przeczytaj
    > http://www.rp.pl/artykul/73864,155963_Podatki_nalezy
    _placic_osobiscie.html

    Formułkę niewłaściwą wpisali i sprawa się rypła:-(
    Tu nikt nie weryfikował zgodności konta, tylko treść przelewu
    http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    11930

  • 23. Data: 2010-04-01 17:14:37
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > to skoro człowiek chce być uczynny to niech sobie weźmie urlop.

    Takiego wała!
    Wnuk naruszy przepisy i babcia jest ścigana, jaka się panienka z okienka na
    poczcie pomyli w formacie treści przelewu.

    "jest to obowiązek o osobistym charakterze. Za taką interpretacją przemawia
    istota stosunku zobowiązaniowego w prawie podatkowym. Sąd zwrócił uwagę na
    art. 60 ust. 1 pkt 2 ordynacji podatkowej. Zgodnie z nim za termin zapłaty
    podatku w obrocie bezgotówkowym uważa się dzień obciążenia rachunku
    bankowego podatnika "
    "Dopuszczalna jest mianowicie faktyczna zapłata podatku przez tzw. posłańca
    czy też wyręczyciela. W prawie podatkowym nie ma jednak instytucji posłańca.
    "

    podatek od psa to jest miodzio...
    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20100201/POWIAT03/61393728

  • 24. Data: 2010-04-01 20:45:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 01 Apr 2010 19:03:31 +0200, beznick napisał(a):

    > Formułkę niewłaściwą wpisali i sprawa się rypła:-( Tu nikt nie
    > weryfikował zgodności konta, tylko treść przelewu
    > http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    11930

    Zastanawia mnie tylko dlaczego prawdopodobnie nikt ani sąd ani ta firma
    nie ustosunkowują się do Art 356 KC

    Art. 356. § 1. Wierzyciel może żądać osobistego świadczenia dłużnika
    tylko wtedy, gdy to wynika z treści czynności prawnej, z ustawy albo z
    właściwości świadczenia.
    § 2. Jeżeli wierzytelność pieniężna jest wymagalna, wierzyciel nie może
    odmówić przyjęcia świadczenia od osoby trzeciej, chociażby działała bez
    wiedzy dłużnika.

    Wyraźnie oba paragrafy tego artykułu mogą tu być zastosowane. Właściwie
    dlaczego zastosowano § 1?

  • 25. Data: 2010-04-02 07:08:43
    Od: "m" <...@n...pq>

    > Wyraźnie oba paragrafy tego artykułu mogą tu być zastosowane. Właściwie
    > dlaczego zastosowano § 1?

    Dajcie mi człowieka, a znajdę na niego paragraf.. :-(
    Proste jak drut : urzednik chciał udupić kogoś (i sobie nabić punkty,
    premię) i to zrobił.
    Urzędnik to taki sam człowiek jak każdy inny, zwykly skurwiel, jak może
    przywalić bliźniemu, to przywali.. Walka o byt, zezwierzęcenie.

  • 26. Data: 2010-04-02 08:12:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, jureq wrote:

    11930

    > Zastanawia mnie tylko dlaczego prawdopodobnie nikt ani sąd ani ta firma
    > nie ustosunkowują się do Art 356 KC

    [...]
    > Wyraźnie oba paragrafy tego artykułu mogą tu być zastosowane. Właściwie
    > dlaczego zastosowano § 1?

    Ani jedni ani drudzy nie czytają .prawo? ;)
    Moim zdaniem masz rację - jak już US chciał się przyczepić, to oczywiście
    miał prawo wezwać podatnika, aby określił w wyniku jakiej czynności
    cywilnoprawnej wpłata została dokonana przez inną osobę (i później
    spytać, gdzie podatek od tej czynności ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-04-22 19:59:43
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nazwałbym to inaczej:

    "Dajcie mi VAT, a znajdę na człowieka paragraf".

    -----