    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Należny podatek z konta bankowego innej osoby?
    Date: Thu, 1 Apr 2010 20:45:56 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 01 Apr 2010 19:03:31 +0200, beznick napisał(a):

    > Formułkę niewłaściwą wpisali i sprawa się rypła:-( Tu nikt nie
    > weryfikował zgodności konta, tylko treść przelewu
    > http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    11930

    Zastanawia mnie tylko dlaczego prawdopodobnie nikt ani sąd ani ta firma
    nie ustosunkowują się do Art 356 KC

    Art. 356. § 1. Wierzyciel może żądać osobistego świadczenia dłużnika
    tylko wtedy, gdy to wynika z treści czynności prawnej, z ustawy albo z
    właściwości świadczenia.
    § 2. Jeżeli wierzytelność pieniężna jest wymagalna, wierzyciel nie może
    odmówić przyjęcia świadczenia od osoby trzeciej, chociażby działała bez
    wiedzy dłużnika.

    Wyraźnie oba paragrafy tego artykułu mogą tu być zastosowane. Właściwie
    dlaczego zastosowano § 1?