  • 1. Data: 2003-03-11 10:27:41
    Temat: Najlepsza forma rozliczenia z US
    Od: "Marcin \(news\)" <anty@spam_delphins@poczta.onet.pl>

    Witam,

    chciałbym sie dowiedziec jaka jest najlepsza forma rozliczania sie z US w
    mojej sytuacji:
    - pracuje na pełny etat w jednej firmie (państwowej) - czyli płace zus itp.
    - chce pisac programy i sprzedawac je bezproblemowo wszystkim chętnym,
    łącznie z moją firmą macierzystą.
    - obroty nie osiągną jakiś wielkich sum, przy dobrych wiatrach kilkanaście
    tys. pln./rok.

    I teraz czy mam nastawiać się na umowy o dzieło? Czy może istnieje jakaś
    możliwość prowadzenia działalności gosp. bez prowadzenia całej księgowości
    VAT - odnośnie pisania, konserwowania, modyfikowania i sprzedawania
    oprogramowania.
    Z tego co wiem to ryczałt odpada, zatem co pozostaje?
    Zaznaczam że wręcz pewne jest to że dochody będą przerywane np. na miesiąc,
    dwa... i jak w takiej sytuacji wygląda sprawa stałych opłat? Po prostu nie
    chciałbym płacić podatków za prowadzenia działalności, z której nie mam w
    danym okresie nawet złamanego grosza.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-03-12 19:13:16
    Temat: Re: Najlepsza forma rozliczenia z US
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

> [...]
    > oprogramowania.
    > Z tego co wiem to ryczałt odpada, zatem co pozostaje?

    Książka, aby nie wpaść w VAT trzeba uważać na obroty. No i złożyć stosowne
    oświadczenie przy zakładaniu firmy.

    > Zaznaczam że wręcz pewne jest to że dochody będą przerywane np. na
    miesiąc,
    > dwa... i jak w takiej sytuacji wygląda sprawa stałych opłat? Po prostu nie

    Tylko (?) ZUS, no i utrzymanie firmowego konta w banku.

    P.

  • 3. Data: 2003-03-14 13:26:49
    Od: "barbet" <b...@p...com>

    "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl> wrote in message
> [...]
    Ryczałt może być, od tego roku można wziąć ryczałt na usługi informatyczne
    pozdr barbet