    From: "Marcin \(news\)" <anty@spam_delphins@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Najlepsza forma rozliczenia z US
    Date: Tue, 11 Mar 2003 11:27:41 +0100

    Witam,

    chciałbym sie dowiedziec jaka jest najlepsza forma rozliczania sie z US w
    mojej sytuacji:
    - pracuje na pełny etat w jednej firmie (państwowej) - czyli płace zus itp.
    - chce pisac programy i sprzedawac je bezproblemowo wszystkim chętnym,
    łącznie z moją firmą macierzystą.
    - obroty nie osiągną jakiś wielkich sum, przy dobrych wiatrach kilkanaście
    tys. pln./rok.

    I teraz czy mam nastawiać się na umowy o dzieło? Czy może istnieje jakaś
    możliwość prowadzenia działalności gosp. bez prowadzenia całej księgowości
    VAT - odnośnie pisania, konserwowania, modyfikowania i sprzedawania
    oprogramowania.
    Z tego co wiem to ryczałt odpada, zatem co pozostaje?
    Zaznaczam że wręcz pewne jest to że dochody będą przerywane np. na miesiąc,
    dwa... i jak w takiej sytuacji wygląda sprawa stałych opłat? Po prostu nie
    chciałbym płacić podatków za prowadzenia działalności, z której nie mam w
    danym okresie nawet złamanego grosza.

    pozdrawiam,
    Marcin