    From: d...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: NIP dla niepełnoletniego
    Date: Mon, 23 Feb 2009 05:35:51 -0800 (PST)

    Wiem, że o tym było już dobrych kilka razy - ale wszędzie jest
    napisane, że najlepszym sposobem na uzyskanie NIPu jest wysłanie
    zgłoszenia identyfikacyjnego przez pracodawcę. W tym cały problem, że
    ja do pracy nie chodzę, pełnoletnia będę za 8 miesięcy, a numer jest
    mi mimo wszystko potrzebny. Pewnie spytacie po co, jak nie pracuję ;)
    Otóż w świetle prawa każdy, kto ma sukę hodowlaną lub psa reproduktora
    (krótko mówiąc hodowla psów rasowych) musi się z US rozliczyć za
    pomocą PIT-6, zapłacić ten podatek po prostu (śmiesznie mały, ale mimo
    wszystko wolę być fair wobec US, żeby nie chcieli kiedyś wpaść na
    kontrolę, bo i takie przypadki się zdarzały). W Związku Kynologicznym
    hodowla jest zarejestrowana na mnie (i nigdzie indziej nie muszę jej
    rejestrować), więc to ja ten podatek płacę. Tylko, że bez NIPu się nie
    da go zapłacić - a wszędzie na stronach ludzie piszą, że jak się nie
    pracuje, to NIP jest niepotrzebny i US może po prostu odmówić, albo
    się będzie trzeba tłumaczyć.

    W takim razie czy ktoś mnie może w końcu oświecić jak to jest? ;-)
    Mogę sobie iść do US, wypełnić NIP-3, poczekać miesiąc na numer i mieć
    czyste sumienie, że zrobiłam wszystko zgodnie z prawem, czy odpuścić
    podatek dopóki nie zacznę pracować, i wtedy obawiać się kontroli? ;-)

    pozdrawiam