  • 1. Data: 2005-11-29 13:41:15
    Temat: Likwidacja środka trwałego
    Od: "Monika" <r...@b...pl>

    Spółka z o.o. posiadła samochód osobowy, samochód był środkiem trwałym w firmie.
    Pracownik mial wypadek samochod do całkowitej kasacji. Prosze podpowiedziec mi
    co teraz mam poczynic z amortyzacja, czy zwrot z ubezpiecznia jest moim
    przychodem itp. (moze jakies linki opisujace podobny problem)
    Pozdrawiam Monika

  • 2. Data: 2005-11-29 15:03:07
    Temat: Re: Likwidacja środka trwałego
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/29/2005 2:41 PM, Użytkownik Monika napisał:
> [...]
    > co teraz mam poczynic z amortyzacja, czy zwrot z ubezpiecznia jest moim
    > przychodem itp. (moze jakies linki opisujace podobny problem)

    Nieumorzona część wartość początkowej samochodu jest kosztem uzyskania
    pod warunkiem, że samochód był objęty ubezpieczeniem AC. W takim wypadku
    odszkodowanie jest przychodem. U osób prawnych wynika to z art. 16 ust 1
    pkt 50 updp, u osób fizycznych jest podobny artykuł ale numeru nie znam.

    --
    gefragt