  • 1. Data: 2005-11-29 10:15:02
    Temat: Spóźniony VAT
    Od: "Łukasz Chmura" <lukasz.chmura@_wytnij_zuhpartner.pl>

    Mam taki problem

    Moja znajoma zgodnie z obowiązującym prawem podatkowym wysłała do US wpłatę
    podatku VAT za miesiąc wrzesień. Niestety wypisując druk przelewu zamiast
    oznaczenia "VAT-7" napisała "VAT". Przelew do niej wrócił. A że wysylany był
    przez pośrednika, zanim ten się z nią skontaktował mineło kilka dni. Nie
    było jeszcze jednak za późno. Znajoma wypisała nowy blankiet - tym razem
    poprawnie i wysłała raz jeszcze (stempel świadczy ze zrobiła to na dwa dni
    przed upływem terminu).Zawiódł tym razem pośrednik. Pieniądze szły aż 6 dni.
    Okazało się wiec że dotarły do US później jak powinny.US w związku z tym
    chce znajomej nałożyć karę za nieterminowe wpłaty.

    Jak sie odwołać? Co napisać w uzasadnieniu?

    --
    Łukasz Chmura

  • 2. Data: 2005-11-29 10:27:06
    Temat: Re: Spóźniony VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <lukasz.chmura@_wytnij_zuhpartner.pl> napisal(a):
> [...]
    > Okazało się wiec że dotarły do US później jak powinny.US w związku z tym
    > chce znajomej nałożyć karę za nieterminowe wpłaty.

    Jaką karę? Ile razy ona się spóźniła? Ja się spóźniam sporadycznie, raz
    na rok, i jedyne co przychodzi to upomnienie za 8 zl.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 3. Data: 2005-11-29 11:02:41
    Od: "Łukasz Chmura" <lukasz.chmura@_wytnij_zuhpartner.pl>

    to jest 3 spóźnienie w przeciągu roku, raz była już nałożona kara

    Łukasz Chmura

  • 4. Data: 2005-11-29 11:12:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    Łukasz Chmura napisał(a):

    > wysylany był
    > przez pośrednika
    >
    > Zawiódł tym razem pośrednik.

    Pośrednik czyli kto?
    Bo jak to bank, to liczy się chyba data
    obciążenia rachunku?

  • 5. Data: 2005-11-29 11:13:20
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz Chmura" <lukasz.chmura@_wytnij_zuhpartner.pl> napisał w
    wiadomości news:dmh9ni$cqf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > chce znajomej nałożyć karę za nieterminowe wpłaty.
    >
    > Jak sie odwołać? Co napisać w uzasadnieniu?

    Jaką karę? Karę, i to dotkliwą, można ponieść za spóźnienie się z
    deklaracją. Za spóźnione przesłanie pieniędzy naliczane są ustawowe odsetki
    za zwłokę - i tyle.
    Od czego się tu odwoływać?
    EWa

  • 6. Data: 2005-11-29 11:18:06
    Od: "Łukasz Chmura" <lukasz.chmura@_wytnij_zuhpartner.pl>

    Pośrednik czyli taki punkt przyjmujący wpłaty. Odwołanie się do tego, że
    powinna liczyć się data stempla pani w US odpowiedziała, że dla nich ważna
    jest data wpływu a stempel nic nie znaczy. Jak to właśnie jest ?

    pzdr
    Lukasz CHmura

  • 7. Data: 2005-11-29 11:24:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    Łukasz Chmura napisał(a):
    > Pośrednik czyli taki punkt przyjmujący wpłaty. Odwołanie się do tego, że
    > powinna liczyć się data stempla pani w US odpowiedziała, że dla nich ważna
    > jest data wpływu a stempel nic nie znaczy. Jak to właśnie jest ?

    Stempel z punktu przyjmującego wpłaty
    jest niewiele warty.
    Nie stać was na rachunek w banku-
    czy macie wierzycieli na karku?

  • 8. Data: 2005-11-29 11:35:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@w...pl> napisal(a):

    > Jaką karę? Karę, i to dotkliwą, można ponieść za spóźnienie się z
    > deklaracją. Za spóźnione przesłanie pieniędzy naliczane są ustawowe odsetki
    > za zwłokę - i tyle.
    > Od czego się tu odwoływać?

    Jest kara za uporczywe uchylanie się od płacenia podatku. Jednorazowo to
    żadną miarą nie jest "uporczywie", ale już dwa razy w jakimś niedalekim
    odcinku czasu...

  • 9. Data: 2005-11-29 12:17:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Nov 2005, Łukasz Chmura wrote:

    > to jest 3 spóźnienie w przeciągu roku, raz była już nałożona kara

    Tak "z kapelusza" ??
    Powoli, bo czegoś nie rozumiemy... :)
    Pierwszą karę nałożyli po niezapłaceniu mimo wezwania US, tak ?
    No to może rzeczywiście mają podstawy do "uporczywego
    uchylania się"... Ale mi trochę to nie pasuje.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-11-30 14:58:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Łukasz Chmura wrote:

> [...]
    > że powinna liczyć się data stempla pani w US odpowiedziała, że dla
    > nich ważna jest data wpływu a stempel nic nie znaczy. Jak to właśnie

    Czy ta znajoma prowadzi działalność gospodarczą? Jeśli tak, to powinni
    dołożyć dodatkową karę za niezgodny z prawem sposób zapłaty VAT. VAT z
    DG trzeba płacić przelewem z rachunku bankowego.