  • Data: 2006-11-07 19:14:21
    Temat: Licencja i podwójne opodatkowanie
    Od: "ZN" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    szukałem, ale znajduję sprzeczne dane, może tu znajdę pomoc...

    Problem wygląda tak:
    Firma w Polsce kupuje od firmy mającej siedzibę w Wielkiej Brytanii prawa do
    wykorzystania rysunku (licencję) w swoich materiałach promocyjnych.
    Firma angielska wystawia fakturę VAT.
    Czy należy w Polsce pobrać jakiś podatek?

    Zgodnie z artykułem 12 umowy między Polską i WB wynika, że nie jest to obowiązkowe?

    "Należności licencyjne.

    1. Należności licencyjne pochodzące z Umawiającego się Państwa, uzyskiwane przez
    osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się
    Państwie, która jest ich właścicielem, mogą być opodatkowane w tym drugim
    Umawiającym się Państwie."

    No właśnie: "...MOGĄ..." co oznacza pewną dowolność.

    Czy faktura VAT (a właściwie nr VAT) jest wystarczającym dowodem na "posiadanie
    siedziby" w danym państwie?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    ZN