  • Data: 2006-11-07 20:49:48
    Temat: Re: Licencja i podwójne opodatkowanie
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07-11-2006 o 20:14:21 ZN <z...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > szukałem, ale znajduję sprzeczne dane, może tu znajdę pomoc...
    >
    > Problem wygląda tak:
    > Firma w Polsce kupuje od firmy mającej siedzibę w Wielkiej Brytanii
    > prawa do
    > wykorzystania rysunku (licencję) w swoich materiałach promocyjnych.
    > Firma angielska wystawia fakturę VAT.
    > Czy należy w Polsce pobrać jakiś podatek?
    >
    > Zgodnie z artykułem 12 umowy między Polską i WB wynika, że nie jest to
    > obowiązkowe?
    >
    > "Należności licencyjne.

> [...]

    Tutaj prawo UE ma chyba wyższą rangę - udzielenie licencji jest
    opodatkowane w Polsce
    jeśli obie firmy są VATowcami. Wteyd anglicy powinny wystawić fakturę bez
    VATu
    a firma polska fakturę wewnętrzną.
    Jeśli natomiast polska firma nie jest VAtowcem to wszytsko ok.
    Tak mi wychodzi, ale głowy teraz nie dam.