  • Data: 2003-07-09 10:43:21
    Temat: Księgowość w działalności produkcyjnej.
    Od: Jan Dubiec <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    od pewnego czasu prowadzę jednoosobową DG (KPiR + VAT). Do tej pory
    nie miałem problemów z księgowaniem ponieważ sprzedawałem tylko
    usługi. Teraz chcę zacząć produkcję pewnego urządzenia elektronicznego
    - mam taką dzialalność wymienioną w zaświadczeniu o wpisie do EDG.
    Załóżmy że chcę wyprodukować 100 egzemplarzy tego urządzenia. W tym
    celu muszę zakupić 100 elementów typu A, 100 typu B, 400 typu C itd.
    oraz zakupić kilka usług jak np. wykonanie płytek drukowanych i montaż
    elementów na płytce. Jak należy księgować (które kolumny KPiR?) zakupy
    towarów i usług i późniejsze przychody z tytułu sprzedaży wykonanych
    urządzeń? Czy będzie potrzebna jakaś dodatkowa papierologia? Chodzi mi
    o to, aby później nie było wątpliwości że sprzedałem towary, których
    nie kupiłem i jednocześnie "wiszą mi na magazynie" towary które kupiłem,
    ale nie sprzedałem i od których, AFAIK, pod koniec roku będę musiał
    zapłacić podatek dochodowy.

    Regards,
    /J.D.
    --
    Jan Dubiec, j...@s...pl, mobile: +48 602 101787

    Głęboka wiara wymaga płytkiego rozumu i nikłej wiedzy.